Wczoraj zaprzyjaźniałem się z BC900. Jest tak jak pisze hipul. Prąd ładowania jest wtedy 2x większy niż rozładowania.hipul pisze:Chyba odwrotnie i tez nie do konca bo prad ladowania to jest 2x prad rozladowania. Chyba,z e w refreshu to jeszcze inaczej wyglada ale z tego copamietam to nie.kwieto pisze:Wrzuć je na tryb refresh i ustaw prąd ładowania 200mA (prąd rozładowania wtedy będzie bodaj 350mA).
Akumulatory i ładowarki AA i AAA
Moderator: Moderatorzy
- coza
- Forumator
- Posty: 556
- Rejestracja: środa 28 maja 2008, 08:27
- Podziękował;: 28 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
[i]Sponsorem mojej nieobecności był Żubr[/i]
-
- Forumator
- Posty: 1639
- Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
- Podziękował;: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
No to masz prawdopodobną odpowiedź czemu mają taką pojemność a nie inną :")ted69 pisze:te aku maja ponad rok, byly srednio wykorzystywane a ladowane caly czas i tylko w szybkiej ladowarce.
Aczkolwiek nawet przy spadku pojemnosci 1/3 wyjściowej to trochę za mało - przypuszczam że w okresie "świetności" miały około 1000mAh.
W każdym razie moje AA (1600mAh) "zabite" szybką ładowarką (2A) mają teraz około 900mAh, zakładam że w przypadku Twoich będzie to podobna relacja.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
[color=gray]Geokärcher[/color]
- ted69
- Forumator
- Posty: 6197
- Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
- Podziękował;: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kontakt:
Ta ladowarka BC 700 to jest "zabawka" dla cierpliwych
Cztery aku AAA, nominalnie 1500 - zapuscilem refresh - 1,5 doby, teraz konczy sie testowanie (kilkanascie godzin). Podejrzewam ze czasy przy AA beda odpowiednio dluzsze.
Wyniki po testowaniu - od 551 do 598.
No i caly czas przy maksymalne napiecie jakie pokazywal na kazdym z aku bylo powyzej 1,50
Cztery aku AAA, nominalnie 1500 - zapuscilem refresh - 1,5 doby, teraz konczy sie testowanie (kilkanascie godzin). Podejrzewam ze czasy przy AA beda odpowiednio dluzsze.
Wyniki po testowaniu - od 551 do 598.
No i caly czas przy maksymalne napiecie jakie pokazywal na kazdym z aku bylo powyzej 1,50
- ted69
- Forumator
- Posty: 6197
- Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
- Podziękował;: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kontakt:
Cos chyba jest nie tak.
Wlozylem 4 AA - stare ale dzialajace. Zapuscilem TEST - dwa razy przy przejsciu z ladowania do rozldowywania - wywalilo mi bezpieczniki - i w domu i glowny na mieszkanie.
Wlozylem teraz zupelnie inna 4 AA i znowu TEST - co prawda bezpiecznik nie polecial ale na jednym kanale, przy przejsciu z ladowania do rozladowywania - skoczyla iskra.
I caly czas na obu zestawach pod koniec ladowania pokazuje napiecia rzedu 1,52 - 1,54.
Chyba nie jest to normalne zachowanie.
Wlozylem 4 AA - stare ale dzialajace. Zapuscilem TEST - dwa razy przy przejsciu z ladowania do rozldowywania - wywalilo mi bezpieczniki - i w domu i glowny na mieszkanie.
Wlozylem teraz zupelnie inna 4 AA i znowu TEST - co prawda bezpiecznik nie polecial ale na jednym kanale, przy przejsciu z ladowania do rozladowywania - skoczyla iskra.
I caly czas na obu zestawach pod koniec ladowania pokazuje napiecia rzedu 1,52 - 1,54.
Chyba nie jest to normalne zachowanie.
- ted69
- Forumator
- Posty: 6197
- Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
- Podziękował;: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kontakt:
nastepny zestaw jaki wloze to bedzie uzywany ale pewny.kwieto pisze:Sprawdź z jakimiś akumulatorkami których jesteś "pewny"
Jeśli też będą takie problemy, to obstawiam problem z ładowarką
Jaki prąd ustawiłeś na odświeżanie/testy?
Prady sa standardowe (nie zmieniam nic) czyli 200 - po wlaczeniu zasilania po prostu ustawiam TEST i wszystko.
- ted69
- Forumator
- Posty: 6197
- Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
- Podziękował;: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kontakt:
Dobre pytaniehipul pisze:Ted, a skad wiesz ze to w przejsciu z rozladowania na ladowanie? Bo chyba nie siedzisz wpatrzony w ladowarke przez kilka godzin .
Pierwsze wywalenie korkow bylo w nocy - nie wiem w jakiej sytuacji.
Drugie - akurat w miare obserwowalem. Aku byly prawie w 100% naladowane wczesniej, wlozylem, ustawilem i co jakis czas obserwowalem napiecie i stan. Bylo prawie 1,52 a po minucie - PSTRYK, polecialy znowu korki.
nastepny zestaw - podobnie, prawie w 100% naladowany - obsewowalem czesciej. Widzialem ze juz prawie jest max ladowania i nagle slysze charakterystyczny trzask iskry i nawet ja ktem oka widzialem (ladowarka lezy obok), popatrzylem na wyswietlacz i widze ze wlasnie sie rozladowuja.
oczywiscie 100% pewnosci nie mam ale takie mam podejrzenia.
-
- Wyjadacz
- Posty: 278
- Rejestracja: niedziela 25 stycznia 2009, 12:28
- Podziękował;: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
- Kontakt:
- ted69
- Forumator
- Posty: 6197
- Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
- Podziękował;: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kontakt:
Jesli bedzie to powtarzalne to oczywiscie ze bede reklamowal.
Szukam w sieci ale jakos nie moge znalesc - jakie koncowe napiecie powinno byc pokazywane na takich aku. Kilka osob tutaj pisalo ze jest to 1,46 - 1,47. Zastanawiam sie czy te moje "ponad 1,51" nie jest glowna przyczyna problemow. Za duze napiecie jest podawane na aku - a wtedy, przy gorszych egzemplarzach - moga sie dziac rozne rzeczy (iskra, wywalenie korka czy cos innego).
Szukam w sieci ale jakos nie moge znalesc - jakie koncowe napiecie powinno byc pokazywane na takich aku. Kilka osob tutaj pisalo ze jest to 1,46 - 1,47. Zastanawiam sie czy te moje "ponad 1,51" nie jest glowna przyczyna problemow. Za duze napiecie jest podawane na aku - a wtedy, przy gorszych egzemplarzach - moga sie dziac rozne rzeczy (iskra, wywalenie korka czy cos innego).
-
- Forumator
- Posty: 1639
- Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
- Podziękował;: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Dlatego najlepiej żebyś wsadził akumulatory co do których jesteś pewny jak się będą zachowywać.
Te > 1,5 V może oznaczać zarówno problem z ładowarką, jak i problem z akumulatorem. Normalnie jest tak, że pod koniec ładowania znacznie wzrasta temperatura ogniwa, zwykle to jest właśnie sygnał do odcięcia prądu.
Nie mam pojęcia jak się mogą zachowywać "trefne" akumulatory, więc nie podpowiem czy tak wysokie ładowanie wynika z tego, że ładowarka ma uszkodzone czujniki termiczne, czy coś jest nie teges z ogniwem.
Te > 1,5 V może oznaczać zarówno problem z ładowarką, jak i problem z akumulatorem. Normalnie jest tak, że pod koniec ładowania znacznie wzrasta temperatura ogniwa, zwykle to jest właśnie sygnał do odcięcia prądu.
Nie mam pojęcia jak się mogą zachowywać "trefne" akumulatory, więc nie podpowiem czy tak wysokie ładowanie wynika z tego, że ładowarka ma uszkodzone czujniki termiczne, czy coś jest nie teges z ogniwem.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
[color=gray]Geokärcher[/color]