Akumulatory i ładowarki AA i AAA

Wszystko o GPS, saperkach, zestawie serwisowym, wyposażeniu plecaka itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
coza
Forumator
Posty: 556
Rejestracja: środa 28 maja 2008, 08:27
Lokalizacja: zza dupia

Post autor: coza » piątek 17 kwietnia 2009, 09:41

hipul pisze:
kwieto pisze:Wrzuć je na tryb refresh i ustaw prąd ładowania 200mA (prąd rozładowania wtedy będzie bodaj 350mA).
Chyba odwrotnie i tez nie do konca bo prad ladowania to jest 2x prad rozladowania. Chyba,z e w refreshu to jeszcze inaczej wyglada ale z tego copamietam to nie.
Wczoraj zaprzyjaźniałem się z BC900. Jest tak jak pisze hipul. Prąd ładowania jest wtedy 2x większy niż rozładowania.
[i]Sponsorem mojej nieobecności był Żubr[/i]

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » piątek 17 kwietnia 2009, 09:47

hipul pisze:Chyba odwrotnie i tez nie do konca bo prad ladowania to jest 2x prad rozladowania.
Fakt, zawsze mi się miesza póki nie ustawiam tego na ładowarce. :"P
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » piątek 17 kwietnia 2009, 09:52

ted69 pisze:te aku maja ponad rok, byly srednio wykorzystywane a ladowane caly czas i tylko w szybkiej ladowarce.
No to masz prawdopodobną odpowiedź czemu mają taką pojemność a nie inną :")
Aczkolwiek nawet przy spadku pojemnosci 1/3 wyjściowej to trochę za mało - przypuszczam że w okresie "świetności" miały około 1000mAh.
W każdym razie moje AA (1600mAh) "zabite" szybką ładowarką (2A) mają teraz około 900mAh, zakładam że w przypadku Twoich będzie to podobna relacja.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » sobota 18 kwietnia 2009, 15:45

Ta ladowarka BC 700 to jest "zabawka" dla cierpliwych :)
Cztery aku AAA, nominalnie 1500 - zapuscilem refresh - 1,5 doby, teraz konczy sie testowanie (kilkanascie godzin). Podejrzewam ze czasy przy AA beda odpowiednio dluzsze.
Wyniki po testowaniu - od 551 do 598.
No i caly czas przy maksymalne napiecie jakie pokazywal na kazdym z aku bylo powyzej 1,50
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
JohnDoe
Wyjadacz
Posty: 279
Rejestracja: środa 11 marca 2009, 13:28
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: JohnDoe » sobota 18 kwietnia 2009, 21:33

Przy opcji Refresh akumulator kilku lub kilkunastokrotnie przechodzi cykle ładowania/rozładowanie do uzyskania najlepszej pojemności. Dlatego to tyle trwa.[/i]
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 09:34

Cos chyba jest nie tak.
Wlozylem 4 AA - stare ale dzialajace. Zapuscilem TEST - dwa razy przy przejsciu z ladowania do rozldowywania - wywalilo mi bezpieczniki - i w domu i glowny na mieszkanie.
Wlozylem teraz zupelnie inna 4 AA i znowu TEST - co prawda bezpiecznik nie polecial ale na jednym kanale, przy przejsciu z ladowania do rozladowywania - skoczyla iskra.
I caly czas na obu zestawach pod koniec ladowania pokazuje napiecia rzedu 1,52 - 1,54.
Chyba nie jest to normalne zachowanie.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
lennin
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 02 kwietnia 2009, 20:09
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki , Łódź
Kontakt:

Post autor: lennin » niedziela 19 kwietnia 2009, 10:00

Iskra? No zbyt normalne to nie jest. W mojej kończy ładowanie różnie ale zwykle 1.47-1.49V. Czy dobrze nie wiem - korków mi nie wywala :)

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 10:03

Na razie siedzialy w niej trzy rozne zestawy aku: jeden 4 AAA i dwa 4 AA. We wszystkich pokazywalo pod koniec ladowania wlasnie ponad 1,5.
Sprawdze jeszcze na nastepnych (starych) zestawach - przy takich cudach boje sie troche wkladac nowsze, lepsze.
Czybym dostam wersje PREMIUM ? :)
Obrazek . Obrazek

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » niedziela 19 kwietnia 2009, 10:10

Sprawdź z jakimiś akumulatorkami których jesteś "pewny"
Jeśli też będą takie problemy, to obstawiam problem z ładowarką :(

Jaki prąd ustawiłeś na odświeżanie/testy?
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 10:28

kwieto pisze:Sprawdź z jakimiś akumulatorkami których jesteś "pewny"
Jeśli też będą takie problemy, to obstawiam problem z ładowarką :(

Jaki prąd ustawiłeś na odświeżanie/testy?
nastepny zestaw jaki wloze to bedzie uzywany ale pewny.
Prady sa standardowe (nie zmieniam nic) czyli 200 - po wlaczeniu zasilania po prostu ustawiam TEST i wszystko.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » niedziela 19 kwietnia 2009, 11:53

Ted, a skad wiesz ze to w przejsciu z rozladowania na ladowanie? Bo chyba nie siedzisz wpatrzony w ladowarke przez kilka godzin ;).

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 12:02

hipul pisze:Ted, a skad wiesz ze to w przejsciu z rozladowania na ladowanie? Bo chyba nie siedzisz wpatrzony w ladowarke przez kilka godzin ;).
Dobre pytanie :)
Pierwsze wywalenie korkow bylo w nocy - nie wiem w jakiej sytuacji.
Drugie - akurat w miare obserwowalem. Aku byly prawie w 100% naladowane wczesniej, wlozylem, ustawilem i co jakis czas obserwowalem napiecie i stan. Bylo prawie 1,52 a po minucie - PSTRYK, polecialy znowu korki.
nastepny zestaw - podobnie, prawie w 100% naladowany - obsewowalem czesciej. Widzialem ze juz prawie jest max ladowania i nagle slysze charakterystyczny trzask iskry i nawet ja ktem oka widzialem (ladowarka lezy obok), popatrzylem na wyswietlacz i widze ze wlasnie sie rozladowuja.
oczywiscie 100% pewnosci nie mam ale takie mam podejrzenia.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
Calineczka
Wyjadacz
Posty: 274
Rejestracja: niedziela 25 stycznia 2009, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Calineczka » niedziela 19 kwietnia 2009, 13:36

ciekawostka....upewnij się, że robi to ładowarka, jeśli robi, i koniecznie reklamuj.
[url=http://www.swiatelka.pl/][img]http://www.swiatelka.pl/userbar.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 13:39

Jesli bedzie to powtarzalne to oczywiscie ze bede reklamowal.
Szukam w sieci ale jakos nie moge znalesc - jakie koncowe napiecie powinno byc pokazywane na takich aku. Kilka osob tutaj pisalo ze jest to 1,46 - 1,47. Zastanawiam sie czy te moje "ponad 1,51" nie jest glowna przyczyna problemow. Za duze napiecie jest podawane na aku - a wtedy, przy gorszych egzemplarzach - moga sie dziac rozne rzeczy (iskra, wywalenie korka czy cos innego).
Obrazek . Obrazek

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » niedziela 19 kwietnia 2009, 14:22

Dlatego najlepiej żebyś wsadził akumulatory co do których jesteś pewny jak się będą zachowywać.
Te > 1,5 V może oznaczać zarówno problem z ładowarką, jak i problem z akumulatorem. Normalnie jest tak, że pod koniec ładowania znacznie wzrasta temperatura ogniwa, zwykle to jest właśnie sygnał do odcięcia prądu.
Nie mam pojęcia jak się mogą zachowywać "trefne" akumulatory, więc nie podpowiem czy tak wysokie ładowanie wynika z tego, że ładowarka ma uszkodzone czujniki termiczne, czy coś jest nie teges z ogniwem.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

ODPOWIEDZ