Akumulatory i ładowarki AA i AAA

Wszystko o GPS, saperkach, zestawie serwisowym, wyposażeniu plecaka itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 14:38

No wlasnie zadne na razie sie nie grzaly zbytnio. A na wszystkich 12 (trzy rozne zestawy po 4 szt) pokazywalo najwieksze napiecie powyzej 1,51.
Sprawdze jeszcze na kilku innych zestawach i wtedy bedzie wiadomo troche wiecej.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » niedziela 19 kwietnia 2009, 22:07

coza pisze:
hipul pisze:
kwieto pisze:Wrzuć je na tryb refresh i ustaw prąd ładowania 200mA (prąd rozładowania wtedy będzie bodaj 350mA).
Chyba odwrotnie i tez nie do konca bo prad ladowania to jest 2x prad rozladowania. Chyba,z e w refreshu to jeszcze inaczej wyglada ale z tego copamietam to nie.
Wczoraj zaprzyjaźniałem się z BC900. Jest tak jak pisze hipul. Prąd ładowania jest wtedy 2x większy niż rozładowania.
W BC 700 domyslnie (czyli jak sie samemu nic nie zmienia) to przy testowaniu:
ladowanie - ok 200 mA
rozladowanie - ok 100 mA
Obrazek . Obrazek

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » niedziela 19 kwietnia 2009, 22:55

Tak, Maha (MH-9000) miała bodaj odwrotnie (mam nadzieję, że tym razem nie mylę :"P)
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
lennin
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 02 kwietnia 2009, 20:09
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki , Łódź
Kontakt:

Post autor: lennin » poniedziałek 20 kwietnia 2009, 08:05

Kwieto w funkcji MH-C9000 REFRESH-ANALIZE standardowe prądy to 1A ładowania i 0.5A rozładowania. Chyba się mylisz ;) Większość akumulatorów AA traktuje prądem 0.7A przy ładowaniu i wszystko z nimi dobrze. Nie czuja by sie mocno grzały pod koniec ładowania.

ted69 reklamuj ją ale z ciekawości wcześniej podepnij jakiś strzelający zestaw aku i ustaw największy prąd jaki możesz i REFRESHa zrób. Może blaszki od czujników trzeba poprawić/ Czytałem że to dość częsta przypadłość serii BC-XXX. Z drugiej strony to nie wyjaśnia wywalania korków i iskrzenia :/

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » poniedziałek 20 kwietnia 2009, 11:11

Pierwszy komplet R6 konczy test (jeszcze sie laduja)
Aku - UnIROSS, prawie 4 lotenie, nominalna pojemnosc 2000 mAh
Po tescie wskazania sta takie:
2,01 Ah
2,00 Ah,
1925 mAh
i czwarty (ten na ktorym przeskoczyla iskra przy przejsciu z ladowania do rozladowania) 1724 mAh i teraz ladujac jeszcze, napiecia na nim pokazuje 1,52
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » poniedziałek 20 kwietnia 2009, 13:53

napisalem maila do sprzedawcy (sklep z elektronika) z pytaniem o dopuszczalne napiecia. Dostalem taka odpowiedz
To dopuszczalna wartośc, niedobrze jest gdy voltarz przkroczy 1,6V lub spadnie poniżej 0,7V
U mnie dochodzi do 1,55 :)
Obrazek
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
lennin
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 02 kwietnia 2009, 20:09
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki , Łódź
Kontakt:

Post autor: lennin » poniedziałek 20 kwietnia 2009, 14:01

Czemu u mnie pokazuje max z tego co widziałem tuz przed końcem ładowania i to mały prądem 1.49V? :) Po zakończeniu ładowania napięcie po jakiś 2h zaczyna spadać powoli tak do poziomu 1.45V. Im większy prąd ładowania tym po zakończeniu procesu napięcie na ogniwie wskazywane przez ładowarkę mniejsze. Czekamy na fajerwerki w postaci przeskoku iskry :D Pomęcz ją później większymi prądami ciekaw jestem efektu.

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » wtorek 21 kwietnia 2009, 22:19

tez zabawy z iskrami - pozniej beda :) na razie kolejny zestaw konczy test i mam pytanie do fachowcow - CO ZROBIC ?
4 aku Cameliona, nominalnie 2500
po tescie wynika sa nastepujace:
2,24 - 2,05, 1,714 i 1,718
czy zapuscic refresz na wszystkie 4 czy tylko na te dwa najslabsze ?
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » środa 22 kwietnia 2009, 00:14

Jak sa nowe to wystarczy discharge. Jak juz wczesniej pisalem u nowych zdarzaja mi sie skoki nawet o ok. 1000 juz przy drugim ladowaniu (trybem discharge). Refreshem trwac bedzie to znacznie dluzej.

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » piątek 24 kwietnia 2009, 19:54

Kolejny test za mna - zauwazylem ciekawa sprawe - akumulatorki naladowane "do pelna" w szybkiej ladowarce - po przelozeniu do BC 700 przy testowaniu pokazuja napiecie 1,46 ale ladowarka laduje je dalej, do poziomu 1,55 - 1,56 i dopiero wtedy zaczyna rozladowywac.
Czy ta szybka niedoladowuje czy BC 700 - przeladowuje ?
Obrazek . Obrazek

kodi
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: czwartek 07 sierpnia 2008, 16:36
Lokalizacja: Znad Atlantyku

Post autor: kodi » poniedziałek 27 kwietnia 2009, 11:55

Prawdopodobne wytlumaczenie:

- ladowarka szybka terminuje metoda dT/dt - z reguly napiecie jest wtedy w rejonie 1.45-1.48V (ew. ma ustawione napiecie odciecia na stale - choc watpie)
- Twoja druga ladowarka terminuje metoda −ΔV - w zaleznosci od chemii napiecie moze byc 1.52-1.56V - ta metoda wyciska z ogniwa wszystkie soki, niemniej jesli jest blad w ladowarce (np. firmware) - ogniwo moze po prostu pasc (w mniej lub bardziej efektowny sposob)

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » piątek 01 maja 2009, 06:06

Takiego wyniku sie nie spodziewalem :)
Kupilem aku MaxCell o nominalnej pojemnosci 3800. Wyjalem je wczoraj z opakowania, wlozylem do ladowarki i zapuscilem test.
Wynik jest szokujacy
1 - 227 mAh
2 - 403 mAh
3 - 475 mAh
4 - jeszcze jest w fazie ladowania (od 8 godzin, teraz jest napiecie 1,47) wiec chyba ta jedna bedzie miala jakas rozsadna pojemnosc.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
lennin
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 02 kwietnia 2009, 20:09
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki , Łódź
Kontakt:

Post autor: lennin » piątek 01 maja 2009, 08:41

Gratuluje zakupu :) Pomęcz je ładując - rozładowywując naprzemiennie. Po kilku razach takiego procesu chyba im sie poprawi :roll:

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » piątek 01 maja 2009, 09:03

Tak wlasnie zrobilem z innym, prawie 2-letnim zestawem maxCell - nominalnie po 3200. Po refresh pokazuja od 1,6 do 1,9. Ale byly uzywane i ladowane zawsze w szybkiej ladowarce.
Na razie napisalem do sprzedawcy - ciekawe co odpowie :) Spodziewalem sie jakichs 2500 ale zeby 200 ? To juz lekka przesada.
Jak na razie po testach starych aku najlepiej prezentuja sie UniRoss (nominalnie 2000), uzywane kilka lat i po tescie pokazuja ok 1800.
Obrazek . Obrazek

Awatar użytkownika
ted69
Forumator
Posty: 6197
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: N 53° 07.208' E 23° 05.935'
Kontakt:

Post autor: ted69 » poniedziałek 04 maja 2009, 09:33

Nowa ladowarka chodzi 24h/dobe :) Wlasnie testuje kolejne aku i chcialbym je pochwalic/zareklamowac.
Kupione mniej wiecej rok temu, caly czas uzywane, ladowane w szybkiej ladowarce
Obrazek

Wynik na dzisiaj po zwyklym tescie (bez refresha) wygladaja tak:
Obrazek
W sklepie w ktorym mi je sprzedawano dostalem informcje ze sa to aku nowej generacji, czyli zachowujace sie podobnie jak ENELOOP'y
Obrazek . Obrazek

ODPOWIEDZ