CB radio do wozu

Wszystko o GPS, saperkach, zestawie serwisowym, wyposażeniu plecaka itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bas
Forumator
Posty: 3849
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10

Post autor: Bas » poniedziałek 09 czerwca 2008, 20:49

forum CB - ach, te rozmowy ;)
- Na MLce Midalnda z Lemmem at 71 zrobiłem prawie 50km
- nic panowie,nic tylko pozazdrościć

Awatar użytkownika
Wanoga
Forumator
Posty: 792
Rejestracja: wtorek 27 maja 2008, 09:22
Lokalizacja: Gyddanyzc

Post autor: Wanoga » poniedziałek 09 czerwca 2008, 21:55

Oj tak, czasami ciężko się to czyta :roll:
Ale jest tam paru "technicznych", przydatne.
"A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnoom
Stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Magnoom » piątek 13 czerwca 2008, 11:03

Osobiście też zacząłem od lektury forum cb-radio.pl. Polecam. Oczywiście wypowiedzi w stylu: kto na jaką odległość i jak wspaniałą miał łączność traktować z przymrużeniem oka.

W każdym zestawie najważniejsza jest antena. Najlepiej sprawują się anteny, które montowane są na stałe do konstrukcji samochodu. Najlepiej, gdzieś w centralnej części dachu. Wtedy antena dostaje najlepszy tzw. grunt. Rzeczywistość jednak pokazuje, iż jest to dość chodliwy towar i jeśli dużo jeździ się po mieście, zostawia samochód pod sklepami, itp. to pewnie dłużej pojeździ się z anteną magnesową. Po warunkiem, że będzie nam się chciało za każdym razem ją chować do bagażnika. Najlepsze anteny magnesowe nie będą miały nigdy tak dobrych parametrów jak dobre anteny montowane na stałe.

Radio to już tylko dodatek, ale warto zwrócić uwagę na filtr ANL czy NB. Pierwszy Automatic Noise Limiter, czyli automatyczny limiter zakłóceń impulsowych. Bardzo skutecznie ogranicza wszelkie zakłócenia od np. zapłonu czy innych urządzeń generujących duże skoki napięcia w elektrycznej instalacji samochodu. Drugi filtr Noise Blankler, rzadziej spotykany w radiach, wyłącza odsłuch radia w momencie, gdy brakuje choćby najmniejszego sygnału od anteny.

Z praktyki dodam, iż bardzo podnosi komfort podróżowania, szczególnie na dłuższych trasach, funkcja ASC - automatyczny squelch oraz RF Gain. RF Gain jest jedynie zmniejszaniem czułości radia, a nie jak wiele osób pisze siły nadawania. Bardzo przydaje się w większych miastach, gdy dalekie stacje zaczynają nakładać się z rozmówcami bliższymi.

Osobiście zdecydowałem się na antenę magnesową Sirio ML-145 oraz radio President Johnny II ASC. Wśród anten wszystkie ML-145 (trzech różnych producentów) w testach wypadają najlepiej, więc jeśli wybór pada na magnesową, a zależy nam na dobrych osiągach to tylko, któraś z nich. Tak jak wspominałem radio to tylko dodatek, taka skrzyneczka pełna funkcji i tutaj możemy pokusić się na oszczędności, lub poszaleć z jego dodatkowymi funkcjami. O wielkości, kolorystyce, podświetlaniach, itp. nie będę wspominał.
Pozdrawiam Damian Gałka
[b]GPS38[/b]; [b]Rino530HCX[/b]; [b]GPSMap 60CS[/b] + GA27C, Topo_PL_100, UMP-pcPL-topo oraz Okolice Bełchatowa
[b]Nuvi 760[/b], GPMapa 2007.3, CNE NT 2009, UMP-pcPL

Awatar użytkownika
Bas
Forumator
Posty: 3849
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10

Post autor: Bas » piątek 13 czerwca 2008, 12:51

to ja jeszcze dodam, ze polozenie anteny na samochodzie ma wplyw na ksztalt ogarnianego obszaru:
- na srodku dachu -> ksztal kolisty
- na klapie z tylu -> mniejszy obszar po bokach i z tylu, ale za to lepszy do przodu.

ODPOWIEDZ