Nawigacja samochodowa

Wszystko o GPS, saperkach, zestawie serwisowym, wyposażeniu plecaka itp.

Moderator: Moderatorzy

Wigem
Nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 01 września 2009, 17:33
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Wigem »

Instrukcje znalazłem na tym forum.

Skorzystałem z tego wątku:

http://forum.opencaching.pl/viewtopic.p ... t=nuvi+poi

Będziesz potrzebował programu GSAK, dodatkowego makra, i oczywiście POIloadera.

Instrukcja krok po kroku pod tym adresem: (zresztą ten adres jest podanym w wyżej wymienionym wątku)

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

Niestety instrukcja jest po angielsku (zapewniam Cię że mój angielski jest na poziomie średnio podstawowym :lol: ) ale dałem sobie radę. Ważne żeby trzymać się tego co tam pisze.


Wcześniej trzeba wygenerować plik GPX ze strony opencaching.pl.
Ja zrobiłem to tak:
Wszedłem sobie na skrzynkę która jest zlokalizowana najbliżej mnie. Następnie w opcje: skrzynki (wyszukiwarka będzie pamiętała współrzędne tej skrzynki, można też podać swoje współrzędne).
W ten sposób uzyskałem lokalizacje początkową. Szukaj skrzynek w odległości (tu ustawiłem 600 km).

Pobrałem GPX dla wszystkich wyszukanych skrzynek (uwaga !!! około 42 MB). Następnie pobrany plik trzeba wczytać do GSAK. Dalej już zgodnie z instrukcją:

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

W razie czego służę pomocą.

Ustawiłem sobie sygnalizowanie skrzynek w odległości nie większej niż 2000 metrów. (w programie GSAK !!!! Nie w POIloaderze !!!!. Zgodnie z instrukcją). I teraz jadać samochodem jeżeli mam skrzynkę w tej odległości jest to wyświetlane na górnym pasku (podobnie jak inne poi, czyli radary, suszarki itp) i sygnalizowane dźwiękiem. Dodatkowo widać ikonkę w miejscu położenia skrzynki.

Z doświadczenia:

Pierwsze moje próby wczytani skrzynek przyniosły marne rezultaty. Dopiero po usunięciu wszystkich starych POI (były tam wgrane radary suszarki, punkty użyteczności publicznej, przejazdy kolejowe itp). Oczyściłem do zera katalog z POI i wczytałem najpierw skrzynki, dopiero potem inne punkty. Skrzynki dopiero wtedy były widoczne przez urządzenie (dlaczego ? nie mam pojęcia).

Kesze są dostępne w opcji własne POI. Można przejrzeć najbliższe (tam masz około 20 - 30 najbliższych), lub wyszukać po Waypoint. Dostępny pełny opis i ostatnie (chyba przynajmniej 10) wpisy do logów.
Za ten post autor Wigem otrzymał podziękowanie:
czajapawel
Awatar użytkownika
Pawel brasia
Forumator
Posty: 1849
Rejestracja: sobota 23 sierpnia 2008, 19:06
Podziękował;: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 77 razy

Post autor: Pawel brasia »

Dzięki za dokładną instrukcję. Trochę dużo czynności trzeba wykonać...
Pozostanę przy bazie Filipsa i POI - dużo sprawniej, a że opisy krótkie to trudno ;).
ObrazekObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazek
b537134
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 09 maja 2010, 16:13
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: b537134 »

Witam.

Jestem nowy w geocachingu i potrzebuję GPS odpowiedni do GC. Wybór padł na nawigację samochodową z Windows CE 5, niestety mam inne wydatki a przyzwoity GPS terenowy to ponad 1000 więc na początek chciałem coś tańszego.

Z tego co czytałem ludzie na forum chwalą Oziexplorer który w połączeniu z dostepnymi mapami z umppcpl i Google Maps daje radę całkiem nieźle a można np. nową Automapę z obsługą dróg przełajowych dodać.

Pytanie o wybór urządzenia, chcę kupić Pentagram Nomad p5210 - Win CE dostępny bezpośrednio bez rozblokowywania. Ktoś może go używa? Jakieś uwagi do niego i ogólnie do navi samochodowej używanej do GC?
MardoQ
Wyjadacz
Posty: 276
Rejestracja: niedziela 26 lipca 2009, 15:25
Podziękował;: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: MardoQ »

b537134:
Witaj u nas, życzymy dobrej zabawy.
b537134 pisze:Jestem nowy w geocachingu i potrzebuję GPS odpowiedni do GC. Wybór padł na nawigację samochodową z Windows CE 5, niestety mam inne wydatki a przyzwoity GPS terenowy to ponad 1000 więc na początek chciałem coś tańszego."
GPS terenowy to tak jak piszesz koszt około 1k PLN, natomiast nawigację samochodową kupisz już od 200zł
b537134 pisze:Z tego co czytałem ludzie na forum chwalą Oziexplorer który w połączeniu z dostepnymi mapami z umppcpl i Google Maps daje radę całkiem nieźle"
Musisz pamiętać, że do Oziego wgrywa się mapy rastrowe (pliki graficzne, np zeskanowane mapy), po konwersji na format Oziego (programem img2ozf)
b537134 pisze:a można np. nową Automapę z obsługą dróg przełajowych dodać. "
Nie można natomiast wgrać do niego map wektorowych używanych w Automapach etc, odbiornikach terenowych, bezpośrednio - trzeba je przetwarzać na format plików graficznych - czasochłonne i nie warte świeczki.

Zainteresuj się programem Mobile Atlas Creator wybierasz interesujący cię obszar, przybliżenie, źródło map i generujesz gotowe pliki do konwersji do Oziego i nie tylko
b537134 pisze:Pytanie o wybór urządzenia, chcę kupić Pentagram Nomad p5210 - Win CE dostępny bezpośrednio bez rozblokowywania. Ktoś może go używa? Jakieś uwagi do niego i ogólnie do navi samochodowej używanej do GC?"
Uwagi do navi samochodowej:

Krótki czas pracy na baterii, kilka godzin to max, no chyba, że masz zacięcie elektronika i zrobisz zasilanie zewnętrzne
Słaba widoczność wyświetlanego obrazu w silnym słońcu
Brak odporności na deszcz
Obrazek
Michał vel. MardoQ | Krytykuję krytykowanie innych
Jeżeli ktoś pomógł Ci w Twoim temacie - kliknij Obrazek To nic nie kosztuje
czajapawel
Stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: poniedziałek 09 listopada 2009, 16:03
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: czajapawel »

Dzieki wigem za to makro do GSAKa. Nawet sobie nie zdawalem sprawy ze mozna tak ladnie wgrac paczuszki do navi. Nareszcie mam pelna informacje, koordy, 4 ostatnie logi i nawet HINTA zaznaczonego na zielono. Dzieki
ObrazekObrazek
Wigem
Nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 01 września 2009, 17:33
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Wigem »

Cieszę się że mogłem pomóc, choć pomysł nie jest mój. Rozwiązanie znalazłem na tym forum. Może dokładniej je opisałem dla tego urządzenia. Dodam tylko tyle że w tej chwili posługuję się w terenie outdoorową Vistą, ale w samochodzie nadal dzielnie służy NUVI 200 informując mnie o bliskości jakiegoś kesza. Trochę upierdliwe jest dzwonienie urządzenia jak się wjedzie do jakiegoś większego miasta (bo każdą skrzynkę musi oddzwonić :)) ale już się do tego przyzwyczaiłem :)
Pozdrawiam
czajapawel
Stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: poniedziałek 09 listopada 2009, 16:03
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: czajapawel »

Ja uzywam podajze Nuvi250W. Zdaje egzamin. Nie jest to ideal bo nie ma opcji - pokaz mi kierunek. Ale wspolrzedne pokazuje a to jest najwazniejsze.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pawel brasia
Forumator
Posty: 1849
Rejestracja: sobota 23 sierpnia 2008, 19:06
Podziękował;: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 77 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Pawel brasia »

Nuvi 250W to chyba szerokie 200, jeśli tak to może pokazać kierunek w którym iść. Dla 200 jest tak: w ustawieniach (klucz) zmieniasz na bezdroże, przełączasz widok na 2D - północ masz do góry i krechę po której należy iść do celu.
Za ten post autor Pawel brasia otrzymał podziękowanie:
czajapawel
ObrazekObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazek
czajapawel
Stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: poniedziałek 09 listopada 2009, 16:03
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: czajapawel »

Czego to sie czlowiek moze ciekawego dowiedziec o swojej nawigacji (swoja droga to jednak 650W, ale to mala roznica). Dzieki za informacje. Chociaz wydaje mi sie ze kiedys przelaczylem tryb z samochod na pieszy i to nic nie zmienilo. Poprobuje jak wyjde na zewnatrz, bo bez zlapania sygnalu nie pokaze mi kreski. Ale to nie teraz bo pozno :)

Kolejna rzecz ktorej nie znalazlem w samochodowej (i tym razem chyba na prawde jej tam nie ma) to obliczanie offsetu. Z tego co czytalem przy niemieckich keszach to niektore nawigacje sa w stanie po podaniu kąta i odległości wskazać na mapie zadany punkt. To by sie przydalo do niektorych skrzynek. Mialem juz jedna taka w swojej historii gdzie wystarczylo pojsc 150m w wyznaczonym kierunku. Problem byl taki ze z zamku na skale, wiec nie dalo sie po prostu isc na przod. Trzeba by bylo uzywac zaawansowanych umiejetnosci obslugi kompasu (albo go po prostu ze soba miec :P). Z taka nawigacja byloby latwiej.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pawel brasia
Forumator
Posty: 1849
Rejestracja: sobota 23 sierpnia 2008, 19:06
Podziękował;: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 77 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Pawel brasia »

Zmienić musisz nie w "samochód/rower/pieszy", tylko rodzaj trasy "najszybsza/najkrótsza/bezdroże".
W drugim przypadku to raczej w samochodowej nawigacji nie znajdziesz takiej funkcji. Pozostaje przeliczyć w domu (np. WGS-84 Calculator), wpisać współrzędne z ręki i do przodu ;)
Dziękuję za podziękowanie :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazek
czajapawel
Stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: poniedziałek 09 listopada 2009, 16:03
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: czajapawel »

Po raz kolejny dzieki za podpowiedz.
Wczoraj uzywalem pierwszy raz nowego systemu z TourGuidem dla Garmina. Genialna sprawa. Znalazlem jedno multi bez zadnych notatek dotyczacych kolejnych etapow, bez zadnego kombinowania i szukania. Prosto ze skrzyneczki do skrzyneczki.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
cichy
Forumator
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek 13 lipca 2009, 12:29
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: cichy »

Ja próbowałem używać Larka z AM próba trwała 10 minut i na tym zakończyłem.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Krysiul
Forumator
Posty: 1055
Rejestracja: środa 09 czerwca 2010, 21:35
Podziękował;: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Krysiul »

Po przejrzeniu aukcji internetowych widzę, że w interesującym mnie przedziale cenowym (do ok. 220zł) dostępne są przede wszystkim nowe Larki 43.1,2 i używane Garminy z serii Nuvi - 2xx, 3xx i 6xx. Czy któreś z ww. urządzeń polecilibyście lub nie geocacherowi ze względu na łatwość dodawania nowego oprogramowania, dokładność lub inną, wyróżniającą cechę? Po opisach i recenzjach na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że np. Nuvi 350 różni się od 250 głównie bajerami w stylu odtwarzacz mp3, słownik i tym podobne. Czy to mylne wrażenie?

I pytania z pogranicza sprzętu i oprogramowania: czy tylko od OS-a danego urządzenia zależy, czy programy typu POI loader, Oziexplorer itd. i dodatkowe mapy będą na nim działały, czy też są jakieś ograniczenia sprzętowe? Czy we wszystkich urządzeniach z modułem SiRF Star III można wyłączyć bez problemu funkcję static navigation? Czy przynajmniej niektóre z wymienionych nawigacji czytają HTML i można na nie wrzucić bazę Filipsa?
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Soowwa
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 14:43
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Soowwa »

Nawigacje powyżej 3,5 cala są do geocachingu mało wygodne, większy ekran zwykle przekłada się też na krótszy czas pracy baterii, który w nawi samochodowych już jest krótki. Możliwość dodawania oprogramowania zależy od systemu a właściwie sposobu jego zablokowania. W przypadku larków, windows który w niektórych modelach pozwala uruchamiać programy bez ingerencji, w innych trzeba go odblokować ale jest to na tyle popularny sprzęt, że nie ma z tym problemów.
Static navigation przy SiRF Star III wyłącza się programem odpalanym np. jak mapa, czyli - patrz wyżej. Z nuvi nie miałem większego kontaktu więc nie skomentuję.
Za ten post autor Soowwa otrzymał podziękowanie:
Krysiul
Awatar użytkownika
Krysiul
Forumator
Posty: 1055
Rejestracja: środa 09 czerwca 2010, 21:35
Podziękował;: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: Nawigacja samochodowa

Post autor: Krysiul »

Dzięki za odpowiedź. Co do static navigation w SiRF Star, to wiem, że wyłącza się ją programem, ale chciałem się upewnić, że jest to rozwiązanie sprzętowo niezależne.
Jeśli chodzi o ekran powyżej 3,5 cala, to problem w przypadku Larków 35.x jest podobno taki (wiedza na podstawie różnych for), że producent wciska kit a propos chipsetu i zamiast SiRF Stara czasem siedzi tam co innego, a wtedy może być problem z wyłączeniem static navigation, dlatego jeśli już Lark, to myślę o 43.1 albo 43.2.
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ