[Garmin] Mapa Kampinosu - modyfikacje

Wszystkie narzędzia, wtyczki, programy itp. pomocne przy znajdowaniu skrzynek i dbaniu o lasy...

Moderator: Moderatorzy

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

scrubby pisze:Ja już wielokrotnie jadąc rowerem po KPN z mapką wjechałem w OOŚ.
Dlatego zresztą oznaczyłem tereny rezerwatów tudzież ochrony krajobrazowej. Dużą część OOŚ przecinają normalne szlaki.
Można wyłączyć pozostałe drogi będące na terenie OOŚ z routingu, tudzież zaznaczyć je w inny sposób, na pewno nie chciałbym ich natomiast "znikać" - jestem zwolennikiem przedstawienia maksymalnie pełnej informacji do decyzji użytkownika.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Nie korzystam z routingu gdy jestem w lesie (nawet nie wiedziałem, że KPN ma routowalne drogi :shock: ). Jeżdżę tak, jak widzę na mapie, gdy juz uda mi się niechcący zjechać ze szlaku. Jest ścieżka w lewo... jadę w lewo. Sam dokonuję wyborów dróg i kierunków ;-)

P.S. Przypominam, że w KPN obowiązuje NAKAZ poruszania się po szlakach turystycznych.
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

scrubby pisze:(nawet nie wiedziałem, że KPN ma routowalne drogi :shock: ).
Ma... nawet skonfigurowane pod rower/pieszego (ograniczenia i dopuszczalne prędkości)
Co nie zmienia tego, że sam również nie używam routingu :")
Wyszedłem po prostu z założenia, że jak już coś robić, to porządnie.

Co do nakazu poruszania się po szlakach - sporo nieoszlakowanych dróg jest uczęszczanych, szczerze mówiąc nie wiem jaki mają status (publiczne? leśne?)
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

kwieto pisze:Co do nakazu poruszania się po szlakach - sporo nieoszlakowanych dróg jest uczęszczanych, szczerze mówiąc nie wiem jaki mają status (publiczne? leśne?)
W KPN tylko droga z Palmir do Truskawia jest publiczną. Cała reszta dróg w KPN to drogi p.poż. Oficjalnie nie wolno po nich chodzić, bo nie prowadzą tamtędy szlaki.
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

scrubby pisze:W KPN tylko droga z Palmir do Truskawia jest publiczną. Cała reszta dróg w KPN to drogi p.poż. Oficjalnie nie wolno po nich chodzić, bo nie prowadzą tamtędy szlaki.
Hmmm, wychodzi więc na to, że powinienem powyłączać routing dla tych dróg. Albo ograniczyć tylko do kategorii "emergency".
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Ojojoj! Ależ się porobiło! Obejrzałem dokładniej Twoją najnowszą wersję i jestem szalenie miło zaskoczony!!! Znalazłem szlaki! Znalazłem przecinki zwierzęce, niestety znalazłem też błąd. Włączyłem na moim EDGE705 routing dla standardowej trasy rowerem z Zaborowa (gdzie najczęściej parkuję) do Adamówka (gdzie w życiu byłem raz). Na początek super! Routing działa! Kieruje mnie szlakiem zielonym, niebieskim do Zaborowa Leśnego i ... dalej już niestety nielegalną w ruchu przecinką/drogą p.poż. prosto na północ do samego Adamówka.

Czy masz może możliwość wyłączenia routingu dla ww. przecinek a pozostawienia go tylko dla szlaków?
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

scrubby pisze:Czy masz może możliwość wyłączenia routingu dla ww. przecinek a pozostawienia go tylko dla szlaków?
Tak, stąd moja uwaga w poście powyżej.
Zastanawiam się w jaki sposób to zaprojektować, żeby nie wylewać dziecka z kąpielą.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Witaj po przerwie. Jak prace? Ostatnio wypedałowałem troszkę po KPN z Garminkiem na rowerku i mam jedno spostrzeżenie dot. planowania wycieczek.
1) Wybór trasy: mapa analog 1:40 000 na stół i oglądam (szlaki)
2) Start: ognia i heja naciskać na pedały
3) Zdziwienie: czy przypadkiem nie pojechałem źle?
4) Sprawdzanie mapy w GPS: cholera nie zdążyłem skręcić
5) Ognia do następnej przecinki: OGNIA!!! *
6) Całkiem fajna ta nowa trasa, choć poza szlakiem ;-)
7) Powrót do domu: Ach zapomniałem! Przecież mapa KPN jest routowalna... Nie szkodzi. Nie trzeba było. Zabawa super ze zwykłej jazdy!

Tak więc dziękuję Ci za mapę! Jeżeli moge jakoś pomóc w jej udoskonaleniu - służę pomocą.

* OGNIA!!! (czytaj: naprzód ofermo!!!)
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

Cieszę się, że się podoba.

Co do routingu, to sam nie używam :"P
Generalnie przeszkadza mi, że fioletowa krecha zasłania typ drogi, po jakiej się poruszam/będę się poruszał. Przy nawigacji samochodowej to nie przeszkadza (zakładam, że zawsze będzie to asfalt), natomiast przy terenowej typ drogi zaczyna mieć znaczenie...
Dlatego, pomimo tego że starałem się odpowiednio poustawiwać parametry routingu, sam wolę po prostu patrzeć na mapę :")

Co do pomocy - na pewno przyda się zgłaszanie błędów (zła kategoryzacja czy przebieg dróg, itd., itp.), tudzież uzupełnienie bazy POI, która jest - przyznaję - najsłabszym ogniwem.
Ponieważ mapa ma być dostosowana do turystyki rowerowej a Kampinos potrafi być dosyć wredny (piach), miłe by były również uwagi na temat przejezdności, mam zamiar pozaznaczać drogi ciężko przejezdne.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Czy przekazanie Ci 'piaszczystego" track'a z GPS w pliku GPX wystarczy, by oznakować drogę jako ... @#$%^&* ?
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

Tak, z tym że aby to zadziałało muszą być spełnione dwa warunki:

1. Przesyłasz tylko "trefny odcinek" lub wyraźnie zaznaczasz, że odcinek jest trefny od... do.
2. Określasz stopień tego "@#$%^&*" :") Aby się nie rozdrabniać proponuję trzy stopnie trudności (jeśli masz pomysł na inne kryteria to napisz):

1. Trasa nieprzejezdna, rower trzeba prowadzić prawie przez cały odcinek
2. Trasa ciężko przejezdna, miejscami może zaistnieć potrzeba prowadzenia roweru
3. Trasa jako-tako przejezdna dla "górala", natomiast rower trekkingowy będzie miał problem.

Brak oznaczenia oznaczałby wtedy albo brak informacji, albo trasę przejezdną bez trudności.

BTW, często obok kompletnie zapiaszczonej i nieprzejezdnej drogi jest dobrze ubita wygodna ścieżka - dla mnie oznacza to że trasa jest "przejezdna bez kłopotów"
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Proponuję poprawkę:

Możesz połączyć drogi przy: N52 18.563 E20 44.818

Plik GPX.
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Podziękował;: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: kwieto »

Na tym śladzie jest jeszcze parę innych tego typu miejsc, tam też należy "dociągnąć" drogi, czy jechałeś na przełaj?
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]
Awatar użytkownika
scrubby
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sobota 04 października 2008, 23:28
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: scrubby »

Tylko tam, gdzie podałem, proszę o połączenie dróg. Reszta była "na przełaj" (ścieżkami zwierząt).
SCRUBBY

[url=http://www.bikestats.pl/?work=userinfo&id=3085][img]http://www.bikestats.pl/buttonstats/u3085v1.gif[/img][/url]
ODPOWIEDZ