Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Tu piszemy na tematy związane z serwisem Opencaching.pl

Moderator: Moderatorzy

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 09 stycznia 2020, 12:17

Dwie godziny temu, przy stanie statystyki "Liczba skrzynek w województwach" świętokrzyskie 1799 i lubelskie 3211, ćwiczebnie zmieniłem województwo w moich dwóch skrzynkach: OP949Q (skrzynka tradycyjna) oraz OP935Y (skrzynka typu Quiz). Do chwili obecnej nic w statystykach się nie zmieniło. Nie zmieniła się również statystyka "Sprawności" użytkownika, który odszukał OP935Y. Wynika z tego, że to jednak współrzędne skrzynki decydują o przypisaniu do właściwego województwa lub program zapamiętuje pierwsze wprowadzone województwo. W przypadku litery "T", byłoby to województwo podkarpackie (później zmienione na lubelskie) dla wszystkich skrzynek ścieżki. Czy ktoś z programistów mógłby definitywnie określić - jak to faktycznie jest z tym przypisywaniem województwa do skrzynek na podanych współrzędnych ?. Wieczorem moje skrzynki wrócą do województwa świętokrzyskiego.

rapotek
Wyjadacz
Posty: 203
Rejestracja: piątek 26 lutego 2016, 11:54
Lokalizacja: Pomorze

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: rapotek » czwartek 09 stycznia 2020, 12:45

Z tego, co pamiętam, sprawności wynikające z zalogowania znalezienia są wyliczane tylko w momencie tego zalogowania i aktualne wyliczenia przechowywane są w osobnej tabeli. W takim przypadku ktoś musiałby zalogować znalezienie któreś z tych skrzynek, aby można było sprawdzić czy zostanie mu przypisane odpowiednie województwo.
Wg definicji tabel w bazie danych istnieje możliwość przypisania obszaru do sprawności, gdzie podaje się kształt wg współrzędnych. Natomiast nie wiem, czy tak się dzieje w przypadku sprawności dla województw. Może to sprawdzić ktoś z dostępem do samej aktualnej bazy danych opencaching.pl

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 09 stycznia 2020, 12:51

Na mapie skrzynki "siedzą" na swoich współrzędnych. Przypisanie województwa jest chyba sprawą drugoplanową.

rapotek
Wyjadacz
Posty: 203
Rejestracja: piątek 26 lutego 2016, 11:54
Lokalizacja: Pomorze

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: rapotek » czwartek 09 stycznia 2020, 13:35

dzejbi pisze:
czwartek 09 stycznia 2020, 12:51
Na mapie skrzynki "siedzą" na swoich współrzędnych. Przypisanie województwa jest chyba sprawą drugoplanową.
Pisałem "przypisane" w sensie dodania punktu do sprawności.

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 16 stycznia 2020, 01:10

Minął już ponad tydzień i jak można było przypuszczać , do dzisiaj żadnej reakcji ani wyjaśnienia . Nie czekając więc na odpowiedź, spróbuję samemu pewne rzeczy ustalić, nie rozstrzygając o zgodności z paragrafami. O rozstrzygnięcie zgodności (lub jej braku) z Regulaminem , spróbuję dowiedzieć się w inny sposób. Analogicznie więc do OP9493 (T -#24) założyłem skrzynkę w zaznaczonym w opisie woj. świętokrzyskim w jednym z miast tego województwa. Współrzędne startowe skrzynki, w/w wzorem, są w innym województwie. Sprawdźmy więc, jak program przypisuje lokalizację skrzynki założycielowi, oraz do którego województwa (w statystyce „Sprawności”) przydzielona zostanie skrzynka uczestnikowi, który ją odszuka. Oby potwierdziło się wyjaśnienie, które sugeruje rapotek - dla skrzynek ukrytych w woj. świętokrzyskim, statystyki odnotują znalezienia w woj. świętokrzyskim. Jeżeli jednak okazałoby się inaczej, oznaczałoby, że przedrostek „open” zezwala na wszelką żonglerkę przy zakładaniu skrzynek.

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1080
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: deg » czwartek 16 stycznia 2020, 09:43

dzejbi pisze:
czwartek 16 stycznia 2020, 01:10
Minął już ponad tydzień i jak można było przypuszczać , do dzisiaj żadnej reakcji ani wyjaśnienia .
Jedyną osobą, która wie co fizycznie jest brane pod uwagę w poszczególnych sprawnościach jest triPPer. On tworzy zapytania do bazy danych dotyczące sprawności, więc jego pytaj. Być może nie czyta tego forum, więc pisz do niego bezpośrednio. Nikt inny nie ma tej wiedzy.

Może też być tak, że np. sprawności "wojewódzkie" są wg. ustawionego województwa, a inne sprawności - według fizycznych kordów. Sprawności z grupy "Nasze Małe Ojczyzny" pewnie biorą pod uwagę kordy, bo inaczej straciłyby sens. Tak mi się wydaje, ale pewności nie mam.
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 16 stycznia 2020, 09:56

Sprawność "Tropiciel" (statystyki odszukanych skrzynek w poszczególnych województwach ) to nie jest jedyne miejsce, gdzie odnotowywane są odnalezienia. Na stronie "Profil użytkownika" w "Wykresach skrzynek znalezionych" również są odnotowywane w rozbiciu na województwa (mapka). Jak program zareaguje na taką hybrydę ?

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 16 stycznia 2020, 10:44

Deg - zwracam tylko uwagę na precedens, z którym później nie wiadomo będzie co zrobić. Wystarczy przecież tylko literę "T" ścieżki "Wyimki miasta Tarnogród" zmieścić w komplecie w jednym województwie. Najlepiej już teraz, gdy nie ma tam jeszcze żadnych znalezień. Założyciele Warszawskich CyCusiów zmieścili na mapie w prostokącie 1 X 1,5 km Pałac Kultury i prawie 70 skrzynek, z pewnością więc 24 skrzynki litery T zmieszczą się w podobnym, w całości lokując się w woj. lubelskim. Na prawo od Tarnogrodu jest takie puste miejsce na mapie, gdzie T -#24 można zaczepić tuż przy granicy z podkarpackim. Z pewnością dla skrzynek ukrytych w woj. lubelskim, wszelkie statystyki odnotują znalezienia w woj. lubelskim. Na tym skończy się temat. Ja swoją hybrydę zarchiwizuję.

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 16 stycznia 2020, 12:24

Już wiem że skrzynka w takiej postaci już w momencie założenia i publikacji fałszuje statystyki. Chociaż odnotowana jest jako najnowsza w Menu użytkownika - Moje skrzynki, to w Menu Głównym - Statystyki - Liczba skrzynek w województwach nie jest zauważana. Zanotowana liczba skrzynek w woj. świętokrzyskim i pomorskim (4703 i 1799) chwilę przed założeniem skrzynki i jej publikacją - nie zmieniła się. W ciągu godzin dzisiejszego dnia nie została zarchiwizowana żadna skrzynka woj. świętokrzyskiego, a w wśród założycieli skrzynek w woj. pomorskim (założyciele 1 skrzynki) nie ma mojego nicka. To ze strony założyciela. Zobaczymy jakie rozstrzygnięcia przyniesie w statystykach poszukiwaczy odnalezienie tej skrzynki.

dzejbi
Stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 22 maja 2014, 05:13

Re: Zafałszowane statystyki przez przemieszczające się kesze

Post autor: dzejbi » czwartek 16 stycznia 2020, 18:56

Eksperyment się udał, wszyscy cali i zdrowi. Miał rację rapotek, że statystyki skrzynek znalezionych (w menu użytkownika i sprawności Tropiciel) odnoszą się do zadekretowanego w opisie województwa a nie do współrzędnych skrzynki. Posypuję wiec głowę popiołem i wycofuję to, co pisałem o konieczności zamieszczania skrzynek ujętych w dowolny znak graficzny w obrębie jednego województwa. Moje sugestie nie znajdują potwierdzenia w wynikach przeprowadzonej próby. Decyduje ręczne (a nie sugerowane) wprowadzenie nazwy województwa i tam są odnotowywane znalezienia. Statystyki założyciela nie są w tej kwestii istotne. Przepraszam wszystkich za wprowadzane zamieszanie i zajmowanie czasu. Swoją skrzynkę testową pozostawiam wśród żywych, jako memento głownie dla siebie.

ODPOWIEDZ