[Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Wszystko co może pomóc w rozwoju serwisu opencaching.pl, sugestie, pomysły, także zauważone błędy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krystiant
Forumator
Posty: 1927
Rejestracja: środa 29 października 2008, 23:55

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: krystiant » piątek 18 sierpnia 2017, 06:59

parlando pisze:
krystiant pisze:na v2 i mapie logów z ctrl
¯\\\_(ツ)\_/¯
czyli nie działa;) O mapie v3 nie wspominałem. Może nie do końca precyzyjnie napisałem, ale chodzi właśnie o konieczność wciśnięcia ctrl, żeby działało zoomowanie rolką. Wcześniej tego nie było. No ale dzięki, że potwierdziłeś:)
Czyli tobie też działa, tylko wolałbyś uniknąć dodatkowego wysiłku związanego z naciskaniem ctrl...
Szczerze mówiąc wariant z ctrl ja osobiście uważam za lepszy, bo podczas przewijania strony kółkiem nie jestem zaskakiwany tym, że strona przestaje się przewijać i mapa się "niechcący" skaluje... Np. wyszukuję sobie coś i daję żeby wynik wyszukiwania pokazało na mapie - pokazuje się mapka w odpowiedniej skali do wyszukanych keszy i jak chcę przewinąć do filtrów pod mapą to jak kursor nie jest poza szerokością mapy to się przeskaluje...

A jak już mamy tu taki "koncert życzeń" to może udałoby się dodać pobieranie gpx-ów z wyświetlanych na mapie keszy...
Poczytaj zanim się zapytasz :wink:
Proszę o przemyślane wypowiedzi zgodne z REGULAMINEM FORUM a w szczególności z punktem 11

Obrazek Obrazek Obrazek
Staram się zachowywać właściwe proporcje - znalezień więcej niż postów ;-)

parlando
Forumator
Posty: 884
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 20:57
Podziękował: 335 razy
Otrzymane podziękowania: 179 razy

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: parlando » piątek 18 sierpnia 2017, 07:26

krystiant pisze:Czyli tobie też działa
Szanujmy się, teraz wygląda to tak, jakbym zgłaszał komuś, że nie działa mi klawisz z wykrzyknikiem na klawiaturze, a ktoś inny podał jako oczywistość, że wystarczy przecież wcisnąć alt i 33.

Wcześniej działało bez konieczności wciskania CTRL. Teraz trzeba wciskać, więc jest to regres, który zgłaszam. Na gpsies.com jest np. opcja do wł. i wyłączenia scrollzooma, ale chyba nigdy nie zgłaszałeś takiej potrzeby na OC.
Ogólnie na wszelkich stronach mapowych scrollzoom jest domyślną i jedyną opcją, bo jest to po prostu wygodne.
Użytkownicy, którzy podziękowali autorowi parlando za post:
rapotek

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1071
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: deg » piątek 18 sierpnia 2017, 10:50

parlando pisze:czyli nie działa;) O mapie v3 nie wspominałem. Może nie do końca precyzyjnie napisałem, ale chodzi właśnie o konieczność wciśnięcia ctrl, żeby działało zoomowanie rolką. Wcześniej tego nie było. No ale dzięki, że potwierdziłeś:)
Dżizas ;). "Nie działa" a "trzeba nacisnąć Ctrl" to spora różnica.
Większość map w systemie korzysta z API Google. Jeśli chodzi o scroll, to mapy mają ustawienia domyślne, czyli automatyczne.
Założeniem Googla było to, że scroll służy do scrollowania strony i nie powinno się mieszać funkcji. Jeśli strony nie da się scrollować (bo jest krótka), to zoomuje mapę. Jeśli da się - wymaga dodatkowego naciśnięcia Ctrl. To jest "standard" Google. Więcej tutaj: https://developers.google.com/maps/docu ... reHandling

Ujednolicamy wersję API map Google i być może na niektórych mapach inne wersje inaczej reagowały. Teraz korzystamy z najnowszego API na niemal wszystkich mapach. Mapa v2 w żaden sposób nie była i nie będzie zmieniona, więc to Google prawdopodobnie zmienił domyślną akcję (choć to dziwi, bo v2 używa starej wersji API).
krystiant pisze:Szczerze mówiąc wariant z ctrl ja osobiście uważam za lepszy, bo podczas przewijania strony kółkiem nie jestem zaskakiwany tym, że strona przestaje się przewijać i mapa się "niechcący" skaluje...
Ja też ;)
krystiant pisze:A jak już mamy tu taki "koncert życzeń" to może udałoby się dodać pobieranie gpx-ów z wyświetlanych na mapie keszy...
Już zgłaszałeś i czeka na realizację ;) https://github.com/opencaching/opencach ... issues/583
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

parlando
Forumator
Posty: 884
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 20:57
Podziękował: 335 razy
Otrzymane podziękowania: 179 razy

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: parlando » piątek 18 sierpnia 2017, 14:22

deg pisze:Dżizas . "Nie działa" a "trzeba nacisnąć Ctrl" to spora różnica.
No chyba głównie różnica etymologiczna, bo scrollzoom to powiększanie rolką, nic o ctrl w nazwie nie ma.
deg pisze:Ujednolicamy wersję API map Google i być może na niektórych mapach inne wersje inaczej reagowały. Teraz korzystamy z najnowszego API na niemal wszystkich mapach.
No i teraz jest lipa, bo i na mapie v3 nie działa scrollzoom:/
Użytkownicy, którzy podziękowali autorowi parlando za post:
rapotek

Awatar użytkownika
Maleska
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: środa 17 października 2012, 17:46
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 35 razy
Otrzymane podziękowania: 14 razy

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: Maleska » sobota 19 sierpnia 2017, 20:10

Mnie doprowadza do szału to, że nie działa scrollzoom na mapie v3... W sensie działa z Ctrl...
Wrrrrr!
Użytkownicy, którzy podziękowali autorowi Maleska za post:
rapotek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lavinka
Forumator
Posty: 981
Rejestracja: czwartek 15 października 2009, 21:48
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: lavinka » niedziela 20 sierpnia 2017, 00:15

Mnie też. Hrrr, grrr.
sześć zero siedem sześć jeden dwa trzy dwa siedem mejl: lavinka gazetowa
Obrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

parlando
Forumator
Posty: 884
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 20:57

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: parlando » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 06:34

Staram się śledzić na bieżąco nowości na OC, ale tego się nie spodziewałem. Były przyspieszone wybory? Nawet nie pamiętam, że się zgłaszałem 8)
COG parlando.jpg
COG parlando.jpg (32.65 KiB) Przejrzano 1296 razy
/widzę to także w cudzych skrzynkach, ale tam nie miałem odwagi sprawdzić czy działa:)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 sierpnia 2017, 07:50 przez parlando, łącznie zmieniany 1 raz.

abigeo
Nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 05 lutego 2015, 17:00

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: abigeo » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 07:38

Na swoim profilu mam dodatkowy cały panel "Zarządzanie OC"
Pewnie tak mają i inni.
Sądzę, że należy to szybko naprawić...
ObrazekObrazekObrazekObrazek

kojoty
Rada Techniczna
Posty: 330
Rejestracja: środa 26 listopada 2014, 14:14

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: kojoty » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 08:31

jakby ktoś nie zauważył to sprawa "uprawnień cog dla wszystkich" wróciła do normy. Cały incydent trwał 5h (pomiędzy 2 w nocy i 7 rano). RT sprawdzi logi celem upewnienia się, że nie mieliśmy do czynienia z "nadużyciami" uprawnień.

Mamy nadzieję, że ten "teaser" bycia COG-iem pozytywnie wpłynie na liczbę chętnych do COG w nast. wyborach :)

wallon1
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: sobota 04 lipca 2015, 08:18

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: wallon1 » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 09:27

Kurcze, a mogłem byłem sobie wpisać w notatce, w swoim koncie: "JA TU BYŁEM OSOBIŚCIE" :D. A teraz to "po ptokach" :cry:.

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1071
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31
Podziękował: 203 razy
Otrzymane podziękowania: 479 razy

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: deg » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 09:51

Ech ludziska... Człowiek pół nocy siedzi, żeby dać Wam uprawnienia, a Wam się nie podoba ;)

Tak całkiem serio, to w ciągu ostatnich dni wrzucam ogromne ilości poprawek i optymalizacji do kodu OC. Zdecydowanej większości poprawek nie widać, ale wiele z nich jest znaczących. Dla przykładu - optymalizacja jednego zapytania do bazy danych jednej ze stron statystyk skróciła odpowiedź bazy danych z 45 sekund do... 0,18 sekundy. Kod OC pisany jest przez bardzo wiele osób i rozwijany przez wiele lat. Sposób pisania kodu przez lata się zmienia a i "jakość" kodu bywa różna. Więc w wielu miejscach kod jest trudny do analizy i mało optymalny. Na szczęście od pewnego czasu (głównie dzięki systematycznej pracy Kojotów, ale nie tylko) kod jest przerabiany na uniwersalny, obiektowy, przejrzysty. Przy tak dużej ilości zmian niestety - i błędy się zdarzają. W tym przypadku błąd był mojego autorstwa, w kodzie nie mającym żadnego związku z COG, choć jak widać - w informatyce działania czasami mają dalekosiężne skutki. Co do błędu - został szybko wyłapany i naprawiony przez Kojoty, za co serdecznie dziękuję. Dziękuję też Społeczności - szybko otrzymaliśmy sporo zgłoszeń, że macie zbyt duże uprawnienia. To jest bardzo pozytywne zjawisko, jeśli o tego typu problemach natychmiast informujecie. Informacje dochodziły każdym możliwym medium, więc dbacie, aby były skuteczne. Brawo i dzięki.
Za pomyłkę pozostało mi przeprosić. I przeglądnąć logi z serwera z 5h pracy z niewłaściwymi uprawnieniami. Na szczęście praktycznie wszystko co robi COG jest logowane, więc nie będzie problemu sprawdzić, czy ktoś nie narozrabiał i tego odkręcić.

PS: Na ewentualne pytanie "dlaczego zmiany nie są testowane i takie błędy nie są wyłapywane" odpowiadam z góry. Są dwa powody, dla których ten błąd się prześlizgnął. Po pierwsze - nie zmieniałem niczego, co miałoby jakikolwiek wpływ na uprawnienia użytkowników. Błąd był w kodzie dotyczącym promienia obserwowanych skrzynek w mojej okolicy. To sprawiło, że nie weryfikowałem niczego, co związane z COG. Po drugie - na moim serwerze testowym testuję wszystkie poprawki. Problem w tym, że na nim sam mam uprawnienia COG, więc nie zauważyłbym ich zmiany. I tyle. Albo nie...

PPS: Słowa @parlando "Staram się śledzić na bieżąco nowości na OC" sprawiły, że założę nowy wątek z "changelogiem" - miejscem gdzie RT będzie mogła wrzucać informacje o drobnych nowościach i zmianach. Mamy co prawda oficjalne miejsce do informowaniu o nowościach (viewtopic.php?f=19&t=8632), ale tam trafiają ogłoszenia o ważnych zmianach w funkcjonalności. Myślę, że fajnie by było, gdybyście mogli obserwować również mniejsze zmiany. Choć i tak największej części zmian nie widzicie ;). Dziś po południu założę nowy wątek i editem wrzucę tu linka.
Użytkownicy, którzy podziękowali autorowi deg za post (razem 3):
wallon1abigeodallas
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

Awatar użytkownika
LadyMoon
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: poniedziałek 20 maja 2013, 17:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: LadyMoon » środa 23 sierpnia 2017, 15:09

A co się dzieje w z tłem w moich keszach ? np. OP8EL2, OP8CBT? Przedtem było całe jednolite, teraz są okropne paski, które pojawiają się jak się kliknie spację. Można się tego jakoś definitywnie pozbyć??

kojoty
Rada Techniczna
Posty: 330
Rejestracja: środa 26 listopada 2014, 14:14

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: kojoty » środa 23 sierpnia 2017, 15:41

LadyMoon pisze:A co się dzieje w z tłem w moich keszach ? np. OP8EL2, OP8CBT? Przedtem było całe jednolite, teraz są okropne paski, które pojawiają się jak się kliknie spację. Można się tego jakoś definitywnie pozbyć??
hmm to problem w definicji standardowych stylów dla opisu kesza...
Zakładamy na to issue:https://github.com/opencaching/opencach ... ssues/1150

pewnie uda się wyjaśnić i poprawić.

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1071
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: deg » środa 23 sierpnia 2017, 15:57

LadyMoon pisze:A co się dzieje w z tłem w moich keszach ? np. OP8EL2, OP8CBT? Przedtem było całe jednolite, teraz są okropne paski, które pojawiają się jak się kliknie spację. Można się tego jakoś definitywnie pozbyć??
Nie wiem czym generowałaś treść strony, bo raczej nie OCowym TinyMCE (edytorem wizualnym), tylko jakimś zewnętrznym narzędziem.

W treści masz mnóstwo hmm... dziwnych, wielokrotnych konstrukcji typu:

Kod: Zaznacz cały

<div style="color:#ffffff;text-align:center;background-color:#000000;">&nbsp;</div>
Przerób proszę ten opis, aby spełniał podstawowe założenia HTML5. Przede wszystkim - poszczególne linie pozmieniaj z divów na paragrafy (<p>), a jeśli chcesz mieć kolorowe tło - CAŁOŚĆ zamknij JEDNYM <div>em z background-color. Jakby nadal były problemy - pisz.

A my z naszej strony podszlifujemy CSSa.
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Forumator
Posty: 853
Rejestracja: poniedziałek 12 maja 2008, 19:31
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: [Nowy Layout OCPL] Błędy i regresje

Post autor: Sebastian » środa 23 sierpnia 2017, 17:00

Opis tych keszy został wygenerowany za pomocą wcześniejszej wersji edytora. Jeżeli wiesz @deg o co chodzi, koniec dyskusji z mojej strony.

PS. Nie wymagaj, by keszerka, która skończyła studia, z tytułem magistra sztuki, znała niuanse, HTML5, niczym absolwent informatyki na Uniwersytecie Opolskim. Moim zdaniem, jako członek Zespołu Opencaching Polska, Rady Technicznej, Administrator Forum Opencaching Polska, Przewodnik w serwisie OC, powinieneś pomóc w rozwiązaniu problemu, zwykłej uczestniczce naszej zabawy. Tak uważam, Sebastian.
Obrazek

ODPOWIEDZ