Odbiornik GPS

Wszystko o GPS, saperkach, zestawie serwisowym, wyposażeniu plecaka itp.

Moderator: Moderatorzy

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 10:24

Bas pisze:twardziele uzywaja zegarkow na ktorych koniecznie musi byc napisane "ile kamieni zawiera" ;)
Nerkowych... :"P
Shchenka pisze:No ale ktoś tu twierdził, że urządzenia wielofunkcyjne są do bani. Jak komórka to komórka, gps to gps, a kompas to kompas. Każde powinno być osobno
Że niby ja?
Zwróć uwagę że napisałem gdzieś wyżej "pewna uniwersalność jest potrzebna" :")
Innymi słowy - akceptuję połączenie lodówki z zamrażarką i np. kruszarką do lodu, ale połączenie maszynki do mięsa z ekspresem do kawy raczej by w moim domu nie przeszło :")
GPS z kompasem to taka "lodówka z zamrażarką", a Telefon komórkowy z palmtopem to już bardziej maszynka do mięsa z ekspresem do kawy
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
shchenka
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Kontakt:

Post autor: shchenka » wtorek 15 lipca 2008, 10:26

kwieto pisze:GPS z kompasem to taka "lodówka z zamrażarką", a Telefon komórkowy z palmtopem to już bardziej maszynka do mięsa z ekspresem do kawy
Prawdziwe zamrażarki są bez lodówki. :P
Zaś przykładem wszystkomającego kombajna jest GSAK.

Nawiasem mówiąc, nie slyszałem jeszcze od komórce z kompasem, ale nie zdziwiłbym się.

Za to widziałem kompas z latarką :D

Tak naprawdę, to podoba mi się pomysł komórki z wbudowanym GPS, tylko niestety te, które sa obecnie dostępne mają kiepski gieps i i tak trzeba używać blututowego.
[url=http://www.opencaching.pl/viewprofile.php?userid=972][img]http://www.opencaching.pl/statpics/972.jpg[/img][/url][img]http://geokrety.org/statpics/29.png[/img][url=http://www.geocaching.com/profile/?guid=7d375aa5-7415-4320-8f25-55df640ebdc7][img]http://img.geocaching.com/stats/img.aspx?txt=Opencaching+rulez&uid=7d375aa5-7415-4320-8f25-55df640ebdc7[/img][/url]

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 10:35

shchenka pisze:Prawdziwe zamrażarki są bez lodówki. :P[/qupte]

A prawdziwe lodówki są bez zamrażarek :"P
A prawdziwe samochody bez klimatyzacji...
shchenka pisze: Zaś przykładem wszystkomającego kombajna jest GSAK.
Nie zgodziłbym się - GSAK ma wiele funkcji ale służy tylko do jednego celu - do geocachingu.
Próbowałem np. kiedyś do niego zaimportować plik GPX z zapisem śladu z wycieczki - nie udało się.
shchenka pisze: Nawiasem mówiąc, nie slyszałem jeszcze od komórce z kompasem, ale nie zdziwiłbym się.
Gdzieś czytałem jak ktoś się chwalił, że ma coś takiego.
shchenka pisze: Za to widziałem kompas z latarką :D
To już mało sensowne, chyba że to taka lampka np. do czytania mapy.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 13:34

kwieto pisze:Ten "od jazdy" to nie jest kompas. (...) W czasie jazdy odbiornik po prostu widzi w jakim kierunku się poruszasz i orientuje mapę tak
Kwestia nazewnictwa. Jak mam wlaczone widok kompasu to czy mam wlaczony kompas czy nie to i tak dziala jak kompas i pokazuje kierunki. To mi wystarczy. Spierac sie o szczegoly techniczne nie widze sensu ani nie mam na to czasu. Czy kierunki na widoku kompasu sa wyznaczane przez kompas wlasciwy czy przez satelity jest dla mnie kompletnie bez znaczenia by o tym ciagnac jakies dysputy. Kompas dziala? Dziala. A wiec dla mnie jest to kompas. Szczegoly techniczne mnie kompletnie nie interesuja.

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 16:44

hipul pisze:Kwestia nazewnictwa. Jak mam wlaczone widok kompasu to czy mam wlaczony kompas czy nie to i tak dziala jak kompas i pokazuje kierunki.
OK, a jesteś pewny że je pokazuje prawidłowo?
Jeśli tak, to połóż odbiornik bokiem albo tyłem do kierunku jazdy i zobacz czy północ jest tam gdzie powinna :")
Natomiast obrócenie odbiornika z włączonym kompasem natychmiast wpłynie na zmianę w umiejscowieniu północy - niezależnie od tego czy się poruszasz czy nie.


Poza tym nie wiem jak w innych odbiornikach, ale np. u mnie wyłączony kompas w przypadku odbiornika który nie złapał fix'a pokazuje puste kółko.
Przy wyłączonym kompasie nie działa też funkcja "celuj i idź".
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 17:08

Jeśli tak, to połóż odbiornik bokiem albo tyłem do kierunku jazdy i zobacz czy północ jest tam gdzie powinna :")
Ja nie wiem naprawde co Ty usilujesz udownodnic :). Teza byla "dyskwalifikacja" odbiornika. Mam wrazenie, ze z niemoznosci udowodnienia jej zaczales udowadniac, ze "nie-kompas" to "nie-kompas". Ok. Tylko czy ktos to kwestionuje?
Poza tym nie wiem jak w innych odbiornikach, ale np. u mnie wyłączony kompas w przypadku odbiornika który nie złapał fix'a pokazuje puste kółko.
Przy wyłączonym kompasie nie działa też funkcja "celuj i idź".
A nawigacja Ci dziala jak nie zlapiesz fixa? 8)

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 18:48

hipul pisze:Ja nie wiem naprawde co Ty usilujesz udownodnic :).
A ja nie wiem co Ty usiłujesz :")
hipul pisze:Teza byla "dyskwalifikacja" odbiornika.
Tyle że tą dyskwalifikacją nie jest to, że trzeba wyłączyć kompas w czasie jazdy (i tak raczej go wtedy nie potrzebujesz), ale to, że jeśli tego nie zrobisz, to może Ci się on zwyczajnie zawiesić.
To nie brak kompasu przy jeździe jest problemem, ale to, że musisz pamiętać o przełączeniu pewnej opcji - inaczej ryzykujesz zawieszki odbiornika (zakładam, że GPS maniak wie co mówi).
Problemem nie jest taka czy inna opcja, ale o to, że to Ty musisz pilnować przełączania pewnych ustawień i dopasowywać się do narowów odbiornika - a nie na odwrót.
hipul pisze: A nawigacja Ci dziala jak nie zlapiesz fixa? 8)
Nie, ale kompas tak :")
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 19:31

kwieto pisze:Tyle że tą dyskwalifikacją nie jest to, że trzeba wyłączyć kompas w czasie jazdy (i tak raczej go wtedy nie potrzebujesz), ale to, że jeśli tego nie zrobisz, to może Ci się on zwyczajnie zawiesić.
To bug zwykly, jezeli faktycznie takie cos jest. W taki sposob to mozna wszystko dyskwalifikowac co tylko buga ma. Czyli tylko TeX bylby niedyskwalifikowalny. 8) Zreszta czy to wieszanie jest az takie powszechne? Mnie 60tka nie zawiesila sie nigdy. Zgodzic sie moge w jednym - jak ktos chce nawigowac koniecznie na kompasie i nie inaczej to dla niego to wieszajacy sie odbiornik dyskwalifikuje. Tak samo moge zdyskwalifikowac Colorado i gps w ogolnosci jak chce nawigacji pod ziemia. Zreszta chcialbym zauwazyc, ze kompas jest tylko dodatkiem. Wole taki niz zaden. Wiekszosc odbiornikow (przynajmniej kiedys tak bylo) w ogole jest go pozbawiona.
Zdarzalo mi sie na poczatku, ze zapomnialem w ruchu wylaczyc i nic zlego (poza wiekszym poborem energii) mnie z tego powodu nie spotkalo. Musze az sprawdzic to co piszesz poniewaz, prawde powiedziawszy, wierze raczej w wade danego egzemplarza niz calego modelu.
To nie brak kompasu przy jeździe jest problemem, ale to, że musisz pamiętać o przełączeniu pewnej opcji - inaczej ryzykujesz zawieszki odbiornika (zakładam, że GPS maniak wie co mówi).
Problemem nie jest taka czy inna opcja, ale o to, że to Ty musisz pilnować przełączania pewnych ustawień i dopasowywać się do narowów odbiornika - a nie na odwrót.
Nic nie musisz pilnowac - mozna to sobie w opcjach ustawic.
GPSmaniak nie pisal, ze kompas powoduje zawieszenie w 60 a, ze nalezy go wylaczac. Dlaczego? Nie wiem. Trzeba sie o to spytac jego. Pisal, ze mial problemy w Viscie. Dla mnie nawigacja z kompasem jest zupelnie bez sensu zwlaszcza, ze zre wiecej energii i to samo mozna uzyskac bez niego. Byc moze to wlasnie mial na mysli. O to juz trzeba jego zapytac.
Nie, ale kompas tak :")
Mi tez dziala. :roll:

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 20:41

hipul pisze:To bug zwykly, jezeli faktycznie takie cos jest.
Owszem.
Zwróć jednak uwagę, na co zwracałem uwagę pisząc o tym bugu - że pewne bugi w "starych" modelach nie są "zauważane" wcale nie dlatego, że ich nie ma, ale dlatego, że użytkownicy się po prostu do nich przyzwyczaili i nauczyli "tricków" pozwalających z tymi bugami żyć.
Z tego powodu traktują te tricki jako coś oczywistego, naturalnego.
Tak samo jak ktoś, kto pojeździ opisanym przeze mnie wyżej samochodem np. rok czy dłużej, będzie konieczność wyłączania świateł przed wrzuceniem wstecznego (inaczej gaśnie silnik) traktował jako coś oczywistego i "normalnego" - przestanie odbierać to jako uciążliwość.

Świetnie to było widać zaraz po tym jak kupiłem Colorado i psioczyłem GPS maniakowi w mailach, że to w jaki sposób Garmin zarządza np. danymi (dotyczy to wszystkich modeli) jest po prostu kuriozalne - zwłaszcza że do tej pory korzystałem np. ze świetnego skądinąd TomToma.
On zaś próbował mi zaprezentować pogląd (z którym nadal się nie zgadzam) jakie to owe rozwiązania są świetne i oczywiste :")

Przypuszczam że gdyby jego z kolei posadzić przed takim TomTomem, miałby bardzo podobne odczucia jak moje w stosunku do Garmina :")

Dlatego, tak jak napisałem, ocena płynąca z lektury for typu "Garniak" może być mocno zafałszowana tym, że oceny modelu Y piszą wieloletni użytkownicy modelu X.
A tak naprawdę należałoby posadzić kompletnie zielonego gościa przed modelami X, Y, Z - i zobaczyć jak taki ktoś ocenia wszystkie te urządzenia.
Inaczej ocena będzie zafałszowana przez to, że użytkownik modelu X "zapomina" o jego niedomaganiach, podczas gdy błędy modelu Y (który widzi po raz pierwszy na oczy) dostrzega z pełną ostrością.

Dotyczy to jakichkolwiek porównań jakichkolwiek urządzeń.
hipul pisze: Zreszta chcialbym zauwazyc, ze kompas jest tylko dodatkiem. Wole taki niz zaden. Wiekszosc odbiornikow (przynajmniej kiedys tak bylo) w ogole jest go pozbawiona.
Emulowany (ten który wylicza dane na podstawie ruchu) ma chyba każdy odbiornik. Elektroniczny (ten który działa na pdst. pola magnetycznego Ziemi) mają nieliczne.

Z innej beczki - ciekawostka z Wielkiej Brytanii:

http://www.satmap.com/
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 22:32

kwieto pisze: Zwróć jednak uwagę, na co zwracałem uwagę pisząc o tym bugu - że pewne bugi w "starych" modelach nie są "zauważane" wcale nie dlatego, że ich nie ma, ale dlatego, że użytkownicy się po prostu do nich przyzwyczaili i nauczyli "tricków" pozwalających z tymi bugami żyć.
No ale jakie to bugi? Bo na razie problem z wylaczaniem w 60tce pojawil sie chyba raptem u jednej osoby i do tego nie ma jeszcze pewnosci czy to na pewno od wlaczonego kompasu. Mowilismy zreszta o bugu dyskwalifikujacym odbiornik GPS. Takiego jeszcze nie przedstawiles 8)

bo:
Emulowany (ten który wylicza dane na podstawie ruchu) ma chyba każdy odbiornik. Elektroniczny (ten który działa na pdst. pola magnetycznego Ziemi) mają nieliczne.
Mowimy o hipotetycznych bledach powodowanych przez kompas elektroniczny. Lepiej miec taki co czasem nie dziala prawidlowo (choc dowodow na to nie ma) niz nie miec go wcale.

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » wtorek 15 lipca 2008, 22:41

Naprawdę, nie chcę ciągnąć tematu, który miał służyć jedynie ilustracji pewnego podejścia.
Bugi są we wszystkich odbiornikach Garmina obecnych na rynku - to jest fakt.
W jednych są zauważalne bardziej, w innych mniej - co nie wynika z ich różnej wagi, ale z różnic przyzwyczajeń użytkowników.

Przykładowo jeśli komuś zalało się Colorado to jest to rozciągane na wszystkie egzemplarze (żaden z dwu, których używałem/używam, nie miał takich problemów).
Za to nikt nie płacze nad nieszczelnością Visty, choć odklejająca się guma jest w przypadku tego modelu normą.

Tyle że o gumie wiadomo "od zawsze" i nikogo już ten temat nie rusza.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 22:53

Naprawdę, nie chcę ciągnąć tematu, który miał służyć jedynie ilustracji pewnego podejścia.
Ja tez nie chce :). Zwlaszcza, ze jutro przed 6.00 wyjezdzam i nie beda miec neta przez pare dni wiec i tak dyskusji dluzej juz ciagnac nie moge :]. Czepilem sie tylko tej nieszczesnej "dyskwalifikacji", napisalem, ze to troche za mocne slowa a Ty zaczales tego bronic. I tak juz wyszlo. Wystarczylo napisac "no dobra, za mocne" i mielibysmy 10 postow mniej w tym temacie :D.
Tyle że o gumie wiadomo "od zawsze" i nikogo już ten temat nie rusza.
Za pare lat wszyscy przyzwyczaja sie na problemy Colorado i beda dostrzegac nowe w nowych modelach. To akurat nic dziwnego. Po nowych modelach oczekuje sie, ze beda nie wiadomo jakie wspaniale.

Awatar użytkownika
shchenka
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Kontakt:

Post autor: shchenka » wtorek 15 lipca 2008, 23:17

A czy na takim garminie nie można po prostu zrobic upgrejdu softu na nowszą wersję, już bez bugów ?
[url=http://www.opencaching.pl/viewprofile.php?userid=972][img]http://www.opencaching.pl/statpics/972.jpg[/img][/url][img]http://geokrety.org/statpics/29.png[/img][url=http://www.geocaching.com/profile/?guid=7d375aa5-7415-4320-8f25-55df640ebdc7][img]http://img.geocaching.com/stats/img.aspx?txt=Opencaching+rulez&uid=7d375aa5-7415-4320-8f25-55df640ebdc7[/img][/url]

Awatar użytkownika
hipul
Forumator
Posty: 780
Rejestracja: środa 20 lutego 2008, 14:10
Lokalizacja: Trojmiasto / Grudziadz

Post autor: hipul » wtorek 15 lipca 2008, 23:39

Ciezko mi sie odniesc do bledow, ktore u mnie nie wystepuja. Jak widze, ze jest nowy firmware to robie upgrade jak juz inni troche go potestuja :].

kwieto
Forumator
Posty: 1639
Rejestracja: poniedziałek 21 kwietnia 2008, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kwieto » środa 16 lipca 2008, 06:32

hipul pisze: Wystarczylo napisac "no dobra, za mocne" i mielibysmy 10 postow mniej w tym temacie :D.
No dobra... za mocne :")
hipul pisze:Po nowych modelach oczekuje sie, ze beda nie wiadomo jakie wspaniale.
Ano.
shchenka pisze: A czy na takim garminie nie można po prostu zrobic upgrejdu softu na nowszą wersję, już bez bugów ?
Można, i tak to jest zresztą robione.
Nie zmienia to tego, że i tak (z tego co czytam np. na Garniaku) każdy model ma jakieś tam swoje narowy, niestety.
[url=http://www.geocaching.org.pl][img]http://www.geocaching.org.pl/images/200x50.jpg[/img][/url]
[color=gray]Geokärcher[/color]

ODPOWIEDZ