Przewodnicy Opencaching Polska

Tu piszemy na tematy związane z serwisem Opencaching.pl

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
elmodemonico
Centrum Obsługi Geocachera
Posty: 63
Rejestracja: czwartek 09 lutego 2017, 15:12
Lokalizacja: kwidzyńska strefa geocachingowa

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: elmodemonico » środa 04 kwietnia 2018, 12:54

deg pisze:
środa 04 kwietnia 2018, 10:26
Ja mam odmienne zdanie od elmodemonico. Mnie się ten pomysł nie podoba.

Z perspektywy prawnej - mocno nam nie jest na rękę WYMAGAĆ od kogokolwiek podania miasta lub/i kordów, a następnie te dane (których podanie system wymusza) przekazywać komukolwiek dalej. Godzi to w zasady RODO/GDPR. Teraz kordy podaje się dobrowolnie.
Z perspektywy osobistej - źle bym się czuł, gdybym chwilę po założeniu konta na jakimś portalu otrzymał maile od 4 osób, że chętnie wybiorą się ze mną na spacer i pokażą na czym to keszowanie polega. Uznałbym, że to portal dla jakichś natrętnych świrów, traktujących mnie jak idiotę nie radzącego sobie z życiem. Dopracujmy pomoc, uwtórzmy samouczki, dajmy alternatywę, a nie narzucajmy się z pomocą.
Z perspektywy technicznej - każdego miesiąca tworzonych jest niemal 500 nowych kont na OC. Jeśli powiadomienia miałyby być generowane do iluś tam przewodników przy każdym utworzeniu konta - z jednej strony powstałaby niezła fala spamu, z drugiej - pytanie czy przewodnicy serio byliby zaangażowani w każdy przypadek, czy wklejaliby automatycznie tę samą treść maila?
Dzięki Deg za zwrócenie uwagi na kwestię prawną, do której rzeczywiście miałem wątpliwości, co do Twoich odczuć to OK - tylko jest to tak, jak z gustami, a o gustach się nie dyskutuje :mrgreen: - znajdą się zapewne i tacy, którzy nieco przychylniej ocenią tą formę komunikacji ze strony OC.
Ja jednak w tym temacie będę drążył. Nasuwa mi się przy tym taka koncepcja:
- przy rejestracji nowy użytkownik ma do wyboru opcję "tak, chcę nawiązać kontakt z przewodnikiem OC" po zaznaczeniu tej opcji pojawia się mapa z przewodnikami i w tym miejscu użytkownik klika na wybranego przez siebie przewodnika i ENTER. Wybrany przewodnik po chwili otrzymuje maila z informacją, że użytkownik chce się skontaktować z przewodnikiem. Taka opcja moim zdaniem powinna być wyszczególniona przy procesie rejestracji.
Reasumując: nie godzimy w zasady RODO, nie robimy z siebie świrów i zapewne z tych 500 nowych kont taką formę komunikacji wybierze ok. 50-100 nowych userów, ale mogę się mylić...
Obrazek

Awatar użytkownika
elmodemonico
Centrum Obsługi Geocachera
Posty: 63
Rejestracja: czwartek 09 lutego 2017, 15:12
Lokalizacja: kwidzyńska strefa geocachingowa

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: elmodemonico » środa 04 kwietnia 2018, 13:01

rapotek pisze:
środa 04 kwietnia 2018, 11:58
ronja pisze:
środa 04 kwietnia 2018, 11:47
Być może nowy user powinien dostawać z automatu przy rejestracji komunikat, że są Przewodnicy, ich rola jest taka, a można ich szukać w taki czy inny sposób.
Już dostaje, fragment z maila po aktywacji:
Jeśli poszukujesz pomocy możesz znaleźć w swojej okolicy wolontariusza Przewodnika, który oferuje pomoc dla początkujących.
Mapę przewodników możesz zobaczyć tutaj:
Owszem dostaje taką informację drogą mailową, pytanie tylko ile osób to rzeczywiście przeczyta? Po sobie widzę, że po jakiejkolwiek rejestracji i otrzymaniu takiego maila interesuje mnie jedynie link do aktywacji konta...
Obrazek

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1054
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: deg » środa 04 kwietnia 2018, 13:18

@elmodemonico z Twojego posta wyczytałem jedną bardzo użyteczną rzecz - by pomyśleć jak ułatwić kontakt z przewodnikiem z poziomu mapy przewodników. Temat do przemyślenia.

Pamiętam gdy sam rejestrowałem konto na OC - byłem mocno niepewny. Wyczytałem o gościach poszukujących jakichś plastikowych pudełek "just for fun". Szczerze mówiąc - byłem przekonany, że to jakaś ściema, bo nikt nie może być tak szalony, bo po lesie biegać za jakimiś pudełkami. Gdyby na tym etapie skontaktował się jakiś człowiek ze mną, uznałbym go za "guru sekty" i uciekłbym jak najdalej się da ;)

Pamiętajmy, że promowanie Przewodników z założenia jest dobre, ale diabeł tkwi w szczegółach. Nie znamy wyników sławnego "badania przewodników", ale co jeśli np. połowa Przewodników nawet nie odpowie na wysłanego im maila (albo odpowie po dwóch tygodniach)? Zyskujemy na tym, czy tracimy? Jeśli miesięcznie tworzonych jest ok 500 kont OC, to pewnie w województwie śląskim to jest poziom 1.5 - 2 kont dziennie (szacuję, nie sprawdzałem, bo ciężko to sprawdzić gdy nie ma kordów). Nie sądzę, aby był Przewodnik-wariat, który by 2x dziennie odpisywał nowoutworzonym użytkownikom i w dodatku - chodził z nimi w teren. Mnie (jako użytkownikowi) taka wspólna propozycja by się nie spodobała. Oczywiście - oceniam z własnej perspektywy.

Link do mapy przewodników nie jest w mailu z linkiem aktywacyjnym. Link otrzymuje użytkownik w mailu powitalnym PO aktywacji konta. Więc już niczego nie szuka tam w trybie przyspieszonym.
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

Awatar użytkownika
elmodemonico
Centrum Obsługi Geocachera
Posty: 63
Rejestracja: czwartek 09 lutego 2017, 15:12
Lokalizacja: kwidzyńska strefa geocachingowa

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: elmodemonico » środa 04 kwietnia 2018, 13:56

deg pisze:
środa 04 kwietnia 2018, 13:18

Jeśli miesięcznie tworzonych jest ok 500 kont OC, to pewnie w województwie śląskim to jest poziom 1.5 - 2 kont dziennie (szacuję, nie sprawdzałem, bo ciężko to sprawdzić gdy nie ma kordów). Nie sądzę, aby był Przewodnik-wariat, który by 2x dziennie odpisywał nowoutworzonym użytkownikom i w dodatku - chodził z nimi w teren.
Jak już wcześniej wspomniałem z tych 500 userów zapewne max. 100 wybierze opcję kontaktu z przewodnikiem, w związku z czym przewodnik otrzyma tych maili znacznie mniej niż to oszacowałeś :D
Obrazek

Awatar użytkownika
deg
Forumator
Posty: 1054
Rejestracja: sobota 07 grudnia 2013, 04:31

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: deg » środa 04 kwietnia 2018, 14:53

Ja tam sobie myślę, że sukces serwisów nie opiera się na osobistym kontakcie z przewodnikiem. Jeśli ktoś będzie chciał - będzie się kontaktował.
Zobaczmy na GC - rozwija się dobrze, a wcale nie ma przewodników, co więcej - ma utrudniany osobisty kontakt ze specami zwanymi reviewerami. Facebook rozwija się dobrze, podobnie jak wiele innych portali - bez kontaktu z żywą osobą. ALE większość z nich ma rozwinięty system pomocy. Google cudownie do tego podchodzi - aktywujesz sobie konto w usłudze X. Testujesz bez przeszkód. Po tygodniu przychodzi Ci mail "a czy odkryłeś już <tu wstawić jakąś funkcjonalność>". Po dwóch-trzech tygodniach dostaniesz "Gratulujemy pierwszych sukcesów, Twoje <tu osiągnięcie> przyniosło <tu efekt>. A czy wiesz, że... <tu kolejny feature>". Po jakimś czasie nieaktywności "Dawno Cię z nami nie było. Od Twojej ostatniej wizyty <co się zmieniło, a przyciąga>". Przy dobrym ustawieniu mailingów (a Google ma fajnie ustawione) w sposób automatyczny buduje to lojalność. Jesteś Lokalnym Przewodnikiem Google? Mnie tam automat co chwilę za coś pochwali i robi się miło. Mimo, że to automat.

Przewodnicy byli w systemie od wielu lat. Sam nim jestem od lat. I w całym tym okresie może dostałem z 2 maile od użytkowników. Czy dlatego, że za mało upierdliwie "reklamowaliśmy" przewodników? Nie sądzę, bo informacja o przewodnikach jest w wielu miejscach. Raczej wynika to z niepewności i niechęci do kontaktu z żywą osobą. Uważam, że namolnością możemy więcej popsuć niż zyskać.
"Kto ma rację dzień wcześniej od innych, ten przez dobę uchodzi za idiotę" Antoni de Rivarol
Obrazek

Awatar użytkownika
elmodemonico
Centrum Obsługi Geocachera
Posty: 63
Rejestracja: czwartek 09 lutego 2017, 15:12
Lokalizacja: kwidzyńska strefa geocachingowa

Re: Przewodnicy Opencaching Polska

Post autor: elmodemonico » środa 04 kwietnia 2018, 17:45

deg pisze:
środa 04 kwietnia 2018, 14:53
Przewodnicy byli w systemie od wielu lat. Sam nim jestem od lat. I w całym tym okresie może dostałem z 2 maile od użytkowników. Czy dlatego, że za mało upierdliwie "reklamowaliśmy" przewodników? Nie sądzę, bo informacja o przewodnikach jest w wielu miejscach. Raczej wynika to z niepewności i niechęci do kontaktu z żywą osobą. Uważam, że namolnością możemy więcej popsuć niż zyskać.
Sam przyznałeś, że instytucja "przewodnik" jest tworem martwym - 2 maile przez kilka lat mówi samo za siebie. Dlaczego tak jest? Bo przez te kilka lat nie zrobiono niczego sensownego, aby to w jakiś sposób ożywić.
Moim zdaniem warto spróbować reanimować kwestię przewodników, nawet testując pewne rozwiązania.
Dzięki jednak Deg za uwagi, bowiem na pewne aspekty otworzyłeś mi oczy, jednak co do samej idei, którą warto dalej dyskutować, zdania nie zmienię.
Obrazek

ODPOWIEDZ