Zdublowane nicki w serwisie

Tu piszemy na tematy związane z serwisem Opencaching.pl

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lza
Rada Techniczna
Posty: 1621
Rejestracja: poniedziałek 19 października 2009, 10:01
Podziękował;: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 307 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Lza »

spróbuj się zalogować używając adresu email zamiast nicka.
Piostu pisze: Absolutnie nie wątpię w inteligencję członków RT, ale od wystąpienia problemu minął dobrze ponad miesiąć ( data posta : 27 kwietnia 2014, 17:42), pogoda piękna więc podejrzewam że zaległości w logowaniu keszy rosną, a w temacie cisza ....
Przyczyna została usunięta już dawno. Skutek mogą użytkownicy usunąć sami, do zmiany nicka RT, COG czy RR nie jest potrzebna (choć fizycznie oczywiście może to zrobić).

Programiści i administartorzy w RT są wolontariuszami, więc nie oczekuj, że będą na każde Twoje skinienie. Jeśli problem Cię bardzo denerwuje, możesz wynająć kogoś, kto go naprawi, możesz też skontaktować się ze spornym użytkownikiem i ustalić kto zmienia nicka. W przeciwnym wypadku pozostało Ci cierpliwie czekać aż przyjdzie kolej na poprawę danych w bazie.

Awatar użytkownika
Żywcu
Forumator
Posty: 2509
Rejestracja: środa 26 marca 2008, 08:38
Podziękował;: 175 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy
Kontakt:

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Żywcu »

Ja myślę, że sprawa jest dość prosta ale wymaga decyzji politycznej aby jej dokonać. Dla ludzików, którzy zdublowali nicki (pewnie nieświadomie) sorry! - to była dziura!!! ... ale liczy się chronologia i dobrowolnie coś sobie dobierzcie..., jak jest opór, to wracamy (chronologicznie) - i tu będzie RT potrzebne 8)
Myślę, że z automatu lepiej przywrócić do stanu z przed dziury i wysłać info do zainteresowanych aby sobie z nickiem porządek zrobili - ale to tylko moje przemyślenie i nie ma nic wspólnego z czasem 8)

Piostu
Stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: wtorek 02 października 2012, 12:30
Podziękował;: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Piostu »

Lza pisze:spróbuj się zalogować używając adresu email zamiast nicka.
Piostu pisze: Absolutnie nie wątpię w inteligencję członków RT, ale od wystąpienia problemu minął dobrze ponad miesiąć ( data posta : 27 kwietnia 2014, 17:42), pogoda piękna więc podejrzewam że zaległości w logowaniu keszy rosną, a w temacie cisza ....
Przyczyna została usunięta już dawno. Skutek mogą użytkownicy usunąć sami, do zmiany nicka RT, COG czy RR nie jest potrzebna (choć fizycznie oczywiście może to zrobić).

Programiści i administartorzy w RT są wolontariuszami, więc nie oczekuj, że będą na każde Twoje skinienie. Jeśli problem Cię bardzo denerwuje, możesz wynająć kogoś, kto go naprawi, możesz też skontaktować się ze spornym użytkownikiem i ustalić kto zmienia nicka. W przeciwnym wypadku pozostało Ci cierpliwie czekać aż przyjdzie kolej na poprawę danych w bazie.
Lza proszę Cię ....
Po pierwsze: nigdzie na stronie głównej nie jest napisane że można użyć maila. Za to przed inputem ( notabene name = "email") jest wyraźny napis: "Użytkownik".
Po drugie: nie bardzo rozumiem czemu, skoro jest taka możliwość, nie napisałeś ( Ty czy ktokolwiek z RT ) takich dwóch zdań : "Proszę się zalogować używając maila. Proszę wyjaśnić między sobą kto ma używać jakiego nicku." już miesiąc temu ?
Po trzecie: naprawdę chcesz mi wmówić że jeden update na bazie danych zajmuje AŻ tyle czasu że przy okazji usunięcia błędu w kodzie nie można było go wykonać ? Daj mi strukturę tabeli, żebym miał nazwy kolumn - napiszę Ci skrypt na PW i uwierz mi że zajmie mi to mniej czasu niż miesiąc.
Po czwarte - według Ciebie to że członkowie RT są wolontariuszami coś zmienia? I nie, nie oczekuję że będą na każde moje skinienie ( nigdzie tego nie napisałem ), bo zdaję sobie sprawę że to praca "pro publico bono". Jednak po prostu nie mogę zrozumieć, czemu sprawa zgłoszona przez użytkownika, i będąca wynikiem błędu strony trwa ponad miesiąc, tym bardziej że już RT pochyliła się nad problemem naprawiając buga, a napisanie 1 update na bazie to max 10 minut ....
No i po piąte - nie bardzo rozumiem czemu odniosłeś się do mojego posta opisując "możliwości" rozwiązania problemu , skoro to nie mnie on dotyczy ....
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Lza
Rada Techniczna
Posty: 1621
Rejestracja: poniedziałek 19 października 2009, 10:01
Podziękował;: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 307 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Lza »

RT nie są zobligowani wchodzić i czytać forum. (Ja też jestem tu periodycznie, a o całej sprawie dowiedziałem się telefonicznie od Żywca).
RT to nie jest support, który objaśnia jak korzystać z witryny i co gdzie wpisać żeby się zalogować. RT rozwija portal i dba żeby działał.
RT nie wykonuje czynności za użytkowników: nie loguje się na ich konta i nie zmienia żadnych wprowadzonych przez nich danych.
Operacja na bazie produkcyjnej, z takimi danymi to troszkę inna historia niż "napisanie i wykonanie skryptu" - jeśli masz jakieś doświadczenie z pracą w środowiskach produkcyjnych, powinieneś to wiedzieć.
Jeśli jesteś niezadowolony z szybkości pracy RT, możesz w każdej chwili się przyłączyć do zespołu - przyda się każda dodatkowa osoba do pracy, zwłaszcza jeżeli rzeczywiście umie coś zrobić w temacie, a nie tylko trolować na forum.

Awatar użytkownika
łowca
Forumator
Posty: 1141
Rejestracja: środa 30 grudnia 2009, 10:15
Podziękował;: 122 razy
Otrzymał podziękowań: 143 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: łowca »

Lza pisze:RT nie są zobligowani ...
RT to nie jest support, ...
RT nie wykonuje czynności za użytkowników
W kompetencjach COGu wyprostowanie sytuacji ze zduplikowanymi loginami też nie leży, prawda? I w kompetencjach RR też nie ?

Bo może to nie jest kwestia kompetencji regulaminowych - a ludzkich?
Obrazek Obrazek
Jeśli hobby koliduje ci z pracą - zmień pracę.

Awatar użytkownika
Lza
Rada Techniczna
Posty: 1621
Rejestracja: poniedziałek 19 października 2009, 10:01
Podziękował;: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 307 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Lza »

Tak jak napisałem wcześniej: jak ktoś chce pomóc to zapraszam, wdawać się w trolowe dyskusje nie zamnierzam.

Piostu
Stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: wtorek 02 października 2012, 12:30
Podziękował;: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Piostu »

Lza pisze:RT nie są zobligowani wchodzić i czytać forum. (Ja też jestem tu periodycznie, a o całej sprawie dowiedziałem się telefonicznie od Żywca).
Ciesze się że szybko zareagowałeś na informację o błędzie.
Lza pisze:RT to nie jest support, który objaśnia jak korzystać z witryny i co gdzie wpisać żeby się zalogować. RT rozwija portal i dba żeby działał.

RT to nie support ? To kto może pomóc użytkownikowi który ma problem z logowaniem do serwisu ? Poważnie pytam ....
Lza pisze: RT nie wykonuje czynności za użytkowników: nie loguje się na ich konta i nie zmienia żadnych wprowadzonych przez nich danych.

Przeprowadźmy małe śledztwo logiczne, na poziomie gimnazjum:
Dane :
1. Użytkownik nie ma informacji że może się zalogować do serwisu używając maila.
2. Użytkownik dotychczas logował się bez problemu do serwisu używając swojego loginu i hasła.
3. Użytkownik zarejestrował problem i korzystając z dostępnych mu możliwości zdiagnozował przyczynę, podał również miejsce gdzie dana przyczyna wystąpiła

Przebieg:
Użytkownik korzysta z loginu "Ryjek". W pewnym dniu nie może się zalogować. korzystając z innego loginu sprawdza że ktoś zmienił nick na identyczny z jego nickiem. stwierdzając to pisze post na forum informując innych ( w tym władze serwisu ) o jego wystąpieniu. RT nakłada łatę na stronę blokując możliwość ponownego wystąpienia błędu.

Pytania:
1. Kto powinien posługiwać się nickiem "Ryjek" - ten który miał go wcześniej, czy ten kto zmienił na ten nick dzięki błędowi serwisu ?
2. Skąd użytkownik może wiedzieć że może zastosować adres mailowy zamiast loginu ?
Lza pisze: Operacja na bazie produkcyjnej, z takimi danymi to troszkę inna historia niż "napisanie i wykonanie skryptu" - jeśli masz jakieś doświadczenie z pracą w środowiskach produkcyjnych, powinieneś to wiedzieć.
Naprawdę chcesz ze mną rozmawiać o pracy na bazach produkcyjnych ?
http://files.tinypic.pl/i/00539/2m6plmpkh12e.jpg

to tylko dwie bazy z kilkudziesięciu ....

Aha,ponieważ dostałem strukturę bazy danych to i obiecany skrypt:

Kod: Zaznacz cały

update user  
set username = username + CONVERT(nvarchar(11), user_id) 
from (
SELECT COUNT(*) AS licz , u.username as uzyszkodnik , max (last_modified) as data 
FROM user u
GROUP BY u.USERNAME
having  COUNT(*)>1)p 
where   user.username = p.uzyszkodnik and  user.last_modified = p.data 
Mam tylko nadzieję że MySQL zrozumie składnię z MsSQL.
Jak widzisz nie pisałem go miesiąca.
Lza pisze:Jeśli jesteś niezadowolony z szybkości pracy RT, możesz w każdej chwili się przyłączyć do zespołu - przyda się każda dodatkowa osoba do pracy, zwłaszcza jeżeli rzeczywiście umie coś zrobić w temacie, a nie tylko trolować na forum.
Pokaż mi miejsce w którym napisałem że jestem niezadowolony z szybkości pracy RT. Jeszcze raz powtórzę to co mnie dziwi i o co mi chodzi:
"
1. Dlaczego, przy okazji łatania kodu, nie zostały cofnięte zmiany wykonane przy pomocy błędu strony ?
2. Dlaczego tekst przez inputem brzmi :"Użytkownik" a nie np. "Lżytkownik lub E-mail" ?
3. Dlaczego informacja o tym że można się zalogować korzystając z maila nie została napisana na forum zaraz po ujawnieniu istnienia błędu ?
"
Aha, i jeszcze jedno : Według Ciebie rzeczowa dyskusja na jeden temat to trolling ?
Lza pisze:Tak jak napisałem wcześniej: jak ktoś chce pomóc to zapraszam, wdawać się w trolowe dyskusje nie zamnierzam.
Pomoc powyżej


edit: podmieniłem linka - na poprzednim było widac nazwy serwerów.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Lza
Rada Techniczna
Posty: 1621
Rejestracja: poniedziałek 19 października 2009, 10:01
Podziękował;: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 307 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Lza »

1. Dlaczego, przy okazji łatania kodu, nie zostały cofnięte zmiany wykonane przy pomocy błędu strony ?

Bo to nie takie proste. W tym wypadku mechaniczne operacje na danych to tylko może 5% całości pracy. Więc nie trzeba po raz któryś tam z kolei pisać żadnych skryptów. jak chcesz pomóc - napisz na prv (rt [zawijas] opencaching.pl) - potrzeba do tego więcej czasu i przede wszystkim zdolności interpersonalnych.

2. Dlaczego tekst przez inputem brzmi :"Użytkownik" a nie np. "Lżytkownik lub E-mail" ?

Pewnie tak jest od zawsze w plikach tłumaczeń. Możesz to poprawić i przysłąć patcha.

3. Dlaczego informacja o tym że można się zalogować korzystając z maila nie została napisana na forum zaraz po ujawnieniu istnienia błędu ?

Pytanie raczej do aktywnych użytkowników forum. Może wątku nie przeczytał wtedy nikt, kto posiadał taką wiedzę.

Piostu
Stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: wtorek 02 października 2012, 12:30
Podziękował;: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Piostu »

Dzięki za odpowiedzi.

Z chęcią bym pomógł Wam w pracach nad serwisem, jest tylko jedno małe ale:
Od parunastu lat używam zawodowo tylko i wyłącznie produktów spod czterokolorowej flagi - zarówno od strony bazy danych, jak i technologii webowych - polityka korporacji.
W związku z czym moja wiedza spoza "Microsoft" jest albo straszliwie przestarzała, albo zapomniana.
Jeśli jednak dojdziecie do wniosku że przyda się osoba z niezłą znajomością MSSQL i ASP.net to proszę o info na priv - z wielką przyjemnością pomogę.

Moje zdolności interpersonalne można zaobserwować min. w tym wątku - to czy są wystarczające nie mnie oceniać ...

Pozdrawiam
ObrazekObrazek

opoliensis
Stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek 19 kwietnia 2010, 08:22
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: opoliensis »

Jestem ciekaw czy kandydujący w wyborach do RR, aktualni jej członkowie, potrafią spojrzeć w lustro udając, że sprawa nie istnieje? Ja bym się spalił ze wstydu i zrezygnował z funkcji w przypadku reelekcji.

Awatar użytkownika
chinczyk
Wyjadacz
Posty: 458
Rejestracja: środa 12 października 2011, 00:20
Podziękował;: 146 razy
Otrzymał podziękowań: 57 razy
Kontakt:

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: chinczyk »

opoliensis pisze:Jestem ciekaw czy kandydujący w wyborach do RR, aktualni jej członkowie, potrafią spojrzeć w lustro udając, że sprawa nie istnieje? Ja bym się spalił ze wstydu i zrezygnował z funkcji w przypadku reelekcji.


Hmm wydaje mi się że kolega powinien się wstydzić takiego posta. Poczyta, pomyśli, zrozumie i będzie udzielał się w temacie !
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Forumator
Posty: 855
Rejestracja: poniedziałek 12 maja 2008, 19:31
Podziękował;: 217 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Sebastian »

Uważam, że kolega, który rozpoczął temat zdublowanych ników, ma pełną rację i mam nadzieję, że nowa Rada Rejsu najszybciej jak tylko można przywróci konto, które zostało zdublowane na skutek błędu w kodzie OC-Server. Proszę nie róbmy sobie jaj wiadomo, że chodzi o konto żony tboniastego, kolegi, który 7 lat temu rozkręcał serwis OC. Ciekawe jak teraz mają się czuć te osoby, olewane totalnie przez OC-Team.
Obrazek

opoliensis
Stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek 19 kwietnia 2010, 08:22
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: opoliensis »

Chińczyk, proszę rozwiń swoją myśl...

Czego mam się wstydzić?

Że oczekuję czegoś co jest oczywiste (czyt. przywrócenie stanu pierwotnego)?
Że stwierdziłem, że od ponad miesiąca RR nie potrafi zrobić porządku z taką "błahą" sprawą?

Niech się wstydzą członkowie RR, którzy zostali wybrani ponownie, a nic z powyższą sprawą konkretnego nie zrobili za poprzedniej kadencji...

Awatar użytkownika
Nannette
Forumator
Posty: 1043
Rejestracja: czwartek 26 czerwca 2008, 12:00
Podziękował;: 91 razy
Otrzymał podziękowań: 74 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: Nannette »

sprawa została załatwiona od strony RT niezwłocznie po zgłoszeniu i błąd został naprawiony
co do tej konkretnej sytuacji to niestety chcemy to załatwić pokojowo, więc trwają negocjacje
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.

opoliensis
Stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek 19 kwietnia 2010, 08:22
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Zdublowane nicki w serwisie

Post autor: opoliensis »

Nie będę zabierał głosu za żonę, ale z mojego punktu widzenia sytuacja jest patowa. Każda z zainteresowanych osób ksywy używa w logach. Każda ze stron używa również gadżetów z naniesionym nickiem. Obojętnie od rozstrzygnięcia ktoś będzie miał żal...

Zablokowany