Prośba w potrzebie
: czwartek 28 lutego 2019, 21:56
Cześć!
Liczę, że jeszcze kilku keszerów mnie pamięta i jest mi życzliwych dlatego zwracam się do Was z prośbą. Jesteście jedyną społecznością internetową z jaką mam jeszcze kontakt. Nie posiadam FB i tym podobnych.
Ale do rzeczy - padłem ofiarą, niestety powszechnego, nieuczciwego procederu stosowanego przez wypożyczalnie samochodów. Jak wiecie głównie przebywam poza Polską, ale przylatując często korzystam z wypożyczalni. Z tą konkretną (Katowice Green Motion) też miałem do czynienia wcześniej, jednak wtedy wykupiłem pełne ubezpieczenie (co też było nieco wymuszone, bo "nie obsługują zabezpieczenia kartą płatniczą"). Ostatnio zaryzykowałem "bez" i przekonałem się, że w takich sytuacjach zawsze zapłacisz dodatkowo (bo nie wykupiłeś drogiego ubezpieczenia - 150 $ za tydzień)! Auto oddawałem w nocy, bez odbioru (klucze do skrzynki), zdjęcia zrobiłem - jednak doszukano się szkody:
to jest ryska, nieco ponad 1 cm przy wlewie paliwa
Dostałem karę do zapłacenia 702,70
Na moich zdjęciach tej rysy nie widać, choć nie dają one możliwości zrobienia takiego zbliżenia jak na zdjęciu "1"
Ale o co mi chodzi...
Proszę Was o wrzucenie na swoje media społecznościowe (FB czy co tam...) takiej, niezobowiązującej treści:
"Mój znajomy, nie posiadający profili w mediach społecznościowych poprosił mnie o pomoc.
Podejrzewa, że stał się ofiarą nieuczciwych praktyk ze strony wypożyczalni samochodów Green Motion oddział w Katowicach. Przypisuje mu się szkodę (ok. 1 cm rysa przy wlewie paliwa), jak na zdjęciu. Zarzeka się, że nie jest winien powstania takiej rysy, jednak został obciążony kwotą 702,70 PLN. Jeśli Ty lub Twoi znajomi mieli podobny problem z tą wypożyczalnią prosi Cię o pomoc:
- czy miałeś problem z tą wypożyczalnią, tylko gdy nie wykupiłeś drogiego ubezpieczenia?
- czy wypożyczałeś ten samochód?
- czy kiedykolwiek ta rysa (zdjęcie "1") była podstawą naliczenia dla Ciebie kary?
Jeśli na którekolwiek z pytań odpowiesz tak, daj znać! sprawa@int.pl
Puść dalej jeśli inaczej pomóc nie możesz."
Proszę też dodajcie te zdjęcia, są kluczowe. Jak pobieżnie widać "znacznik" na obu jest inaczej ułożony i mimo innego konta widzenia jest inny. Podejrzewam, że zdjęcie jest zrobione w innym czasie i być może dla innego pojazdu (nie udostępniono mi niemodyfikowanych plików). Zamierzam rozpocząć batalię prawną z tą wypożyczalnią, co być może się przyczyni do ukrócenia nieetycznych praktyk. Wiem, kwota może niewielka ale obawiam się, że wielu pada ofiarą modelu biznesowego: "Promocyjny wynajem - drogie ubezpieczenie, brak ubezpieczenia - wysoka kara". Czas z tym skończyć!
Wiem, że i ta platforma jest nieco "martwa" ale wierzę w Was i że ktoś to puści dalej i dalej..., a może wtedy uda mi się wygrać tą bitwę.
Ja ze swojej strony, z wdzięczności przekazuję nowiutkiego Garmina eTrex 20x na jakiś szczytny cel (w decyzji COG jaki. krcr lub ktokolwiek z COG może go odebrać, po umówieniu się w Opolu).
Bardzo dziękuję za pomoc!
-
Liczę, że jeszcze kilku keszerów mnie pamięta i jest mi życzliwych dlatego zwracam się do Was z prośbą. Jesteście jedyną społecznością internetową z jaką mam jeszcze kontakt. Nie posiadam FB i tym podobnych.
Ale do rzeczy - padłem ofiarą, niestety powszechnego, nieuczciwego procederu stosowanego przez wypożyczalnie samochodów. Jak wiecie głównie przebywam poza Polską, ale przylatując często korzystam z wypożyczalni. Z tą konkretną (Katowice Green Motion) też miałem do czynienia wcześniej, jednak wtedy wykupiłem pełne ubezpieczenie (co też było nieco wymuszone, bo "nie obsługują zabezpieczenia kartą płatniczą"). Ostatnio zaryzykowałem "bez" i przekonałem się, że w takich sytuacjach zawsze zapłacisz dodatkowo (bo nie wykupiłeś drogiego ubezpieczenia - 150 $ za tydzień)! Auto oddawałem w nocy, bez odbioru (klucze do skrzynki), zdjęcia zrobiłem - jednak doszukano się szkody:
to jest ryska, nieco ponad 1 cm przy wlewie paliwa
Dostałem karę do zapłacenia 702,70
Na moich zdjęciach tej rysy nie widać, choć nie dają one możliwości zrobienia takiego zbliżenia jak na zdjęciu "1"
Ale o co mi chodzi...
Proszę Was o wrzucenie na swoje media społecznościowe (FB czy co tam...) takiej, niezobowiązującej treści:
"Mój znajomy, nie posiadający profili w mediach społecznościowych poprosił mnie o pomoc.
Podejrzewa, że stał się ofiarą nieuczciwych praktyk ze strony wypożyczalni samochodów Green Motion oddział w Katowicach. Przypisuje mu się szkodę (ok. 1 cm rysa przy wlewie paliwa), jak na zdjęciu. Zarzeka się, że nie jest winien powstania takiej rysy, jednak został obciążony kwotą 702,70 PLN. Jeśli Ty lub Twoi znajomi mieli podobny problem z tą wypożyczalnią prosi Cię o pomoc:
- czy miałeś problem z tą wypożyczalnią, tylko gdy nie wykupiłeś drogiego ubezpieczenia?
- czy wypożyczałeś ten samochód?
- czy kiedykolwiek ta rysa (zdjęcie "1") była podstawą naliczenia dla Ciebie kary?
Jeśli na którekolwiek z pytań odpowiesz tak, daj znać! sprawa@int.pl
Puść dalej jeśli inaczej pomóc nie możesz."
Proszę też dodajcie te zdjęcia, są kluczowe. Jak pobieżnie widać "znacznik" na obu jest inaczej ułożony i mimo innego konta widzenia jest inny. Podejrzewam, że zdjęcie jest zrobione w innym czasie i być może dla innego pojazdu (nie udostępniono mi niemodyfikowanych plików). Zamierzam rozpocząć batalię prawną z tą wypożyczalnią, co być może się przyczyni do ukrócenia nieetycznych praktyk. Wiem, kwota może niewielka ale obawiam się, że wielu pada ofiarą modelu biznesowego: "Promocyjny wynajem - drogie ubezpieczenie, brak ubezpieczenia - wysoka kara". Czas z tym skończyć!
Wiem, że i ta platforma jest nieco "martwa" ale wierzę w Was i że ktoś to puści dalej i dalej..., a może wtedy uda mi się wygrać tą bitwę.
Ja ze swojej strony, z wdzięczności przekazuję nowiutkiego Garmina eTrex 20x na jakiś szczytny cel (w decyzji COG jaki. krcr lub ktokolwiek z COG może go odebrać, po umówieniu się w Opolu).
Bardzo dziękuję za pomoc!
-