Strona 2 z 2

: piątek 09 października 2009, 15:55
autor: wilq.bb
soosa pisze:Jeśli nie spadnie, to oponka mogła by też w jeden sezon się nie "zamortyzować" (a podobno taką tendencję ma Dębica, wykonana z bardzo miękkiej mieszanki).
Widzisz słowo podobno ma tu kluczową rolę - u mojego taty frigo robiło 3 lata nie ściągane nawet na lato - aczkolwiek było to parę lat temu, ale mama dalej na frigo jeździ (fiat CC) i to będzie 3 sezon tych oponek.

Muszę przyznać, że zmotywowałeś mnie to poszukania info o goodyear'ach - na modelu ultragrip 7 nie jeździłem - (ale to następca- kolejny serii 4 - którą serdecznie polecam) - sztuka R13/70/170 kosztuje w granicach 160-220 pln na allegro.

Zapomniałem dopisać o nalewkach (nie tych owocowych - te bardzo lubie :D ) - polecam margumy :!: w ofercie allegrowej są nalewki ultragrip serii 4:

http://allegro.pl/item753544218_175_70r ... rip_4.html

polecam i od razu zaznaczam nie mam nic wspólnego z handlem oponami

pozdrawiam

: piątek 09 października 2009, 16:05
autor: zyr
A ja za nalewkami nie przepadam. Zwykle ciężko je wyważyć i sa znacznie głośniejsze niż normalne opony.

: sobota 10 października 2009, 00:17
autor: Kosiar+Leeo
Z czystym sumieniem mogę polecić wymienione tu już Ultra Grip 7.
Sam jeżdżę na nich już 2 sezony zimowe. Na sypkim, ubitym śniegu i na błocie trzymają naprawdę nieźle. Gorzej na lodzie - ale na lodzie to tylko kolce trzymają dobrze :D.

: środa 14 października 2009, 07:12
autor: ted69
marwaldor pisze:Ted spokojnie - u mnie wczoraj bylo 26 stopni (mieszkam w polskim biegunie ciepla)
Spider pisze:ted, opony powinno się zmienić na zimowe jeśli średnia dobowa temperatura jest poniżej +5 stopni. Wcześniej nie ma sensu bo w wyższych temperaturach opona zimowa ma gorszą przyczepność niż letnia.
Obrazek

: środa 14 października 2009, 07:24
autor: tboniasty
Jeronie, Ted dej pozór! Niedługo bery za winklem Ci stoć bedą :D

Dodano po 2 minutach:
marwaldor pisze: (mieszkam w polskim biegunie ciepla)
Rekord jednak padł pod Opolem, na początku XX wieku ;-)

Co do opon to myślę, że jednak w tym roku kupię takie z kolcami :)

: środa 14 października 2009, 07:30
autor: kwieto
ted69 pisze:Wole chyba pojezdzic kilka dni na zimowkach przy wysokiej temperaturze niz pozniej stac godzinami przed warsztatem w kolejce do wymiany opon.
Ted, najwyższy czas zaopatrzyć się w drugi komplet... felg :")
Wymianę kół możesz sobie wtedy zrobić na własną rękę, no chyba że gumy i tak przechowujesz w serwisie.
Ja mam felgi aluminiowe, a ponieważÂ zimą jeżdżę teżÂ na łańcuchach (jedyne czego mi wtedy brakuje to napęd na 4 koła), zakup stalowych i tak był konieczny.

Co do opon - do tej pory byłem zadowolony z UltraGrip'ów, ostatniej zimy zmieniłem na Micheliny Alpine (nie pamiętam teraz czy primacy czy pilot) i też jest bardzo OK.
GoodYeary mają opinię bardziej miękkich, przez co pono w pierwszym sezonie są super rewelacyjne, za to w drugim jużÂ gorzej... nie wiem jak się to ma do rzeczywistości.

Co do temperatury, to różnie źródła podają. Niektórzy twierdzą, że jeśli zwykłeś jeździć szybko, to opony warto wymienić już w okolicach 7-8st. C

: środa 14 października 2009, 07:31
autor: tboniasty
Spider pisze:ted, opony powinno się zmienić na zimowe jeśli średnia dobowa temperatura jest poniżej +5 stopni. Wcześniej nie ma sensu bo w wyższych temperaturach opona zimowa ma gorszą przyczepność niż letnia.
Diabeł tkwi w szczegółach. Wszystko zależy od składu mieszanki.

Zastanowiłbym się na Twoim miejscu dlaczego niektórzy w środku lata zakładają zimówki tuż przed rajdem :)

Dodano po 1 minutach:

Kwieto, można mieć drugi komplet ale i tak wypada sprawdzić przed montażem ich wyważenie.

: środa 14 października 2009, 16:29
autor: kwieto
tboniasty pisze:Kwieto, można mieć drugi komplet ale i tak wypada sprawdzić przed montażem ich wyważenie.
Nie przed, ale po :")

http://www.rogujski.pl/site/index.php/c ... iew/53/86/

: środa 14 października 2009, 17:11
autor: etnamars
kwieto pisze: Nie przed, ale po :")
Bardziej jednak przed. Składowanie opon przez dłuższy czas w pozycji dla nich nieprzewidzianych (czyli na leżąco) powoduje deformacje. Dlatego lepiej zrobić to przed sezonem żeby uniknąć niespodzianek

: środa 14 października 2009, 19:04
autor: kwieto
Jeżeli trzymasz opony na felgach, napompowane, w sposób odpowiedni (koła na felgach powinny leżeć bokiem), to nic specjalnego się nie dzieje.
Wystarczy doważyć, tym bardziej że artykuł do którego jest link nie do końca mówi prawdę - zdarzyło mi się, że facet zdjął wszystkie ciężarki z felgi i założył je na nowo - nie zdejmując koła z samochodu.

BTW, w przyszłym tygodniu ma być 11 stopni - tak więc ja sobie jeszcze chwilę na zmiany poczekam.

: środa 14 października 2009, 19:39
autor: shchenka
ted69 pisze:Kto z Was juz zmienil opony na zimowe? W prognozach strasza/obiecuja ze snieg moze sie pojawic juz w poniedzialek lub wtorek. Ja chyba dzisiaj pojade na wymiane
Ja już mam zmienione. Zawsze staram się trochę wcześniej zmienić na zimówki niż wszyscy i potem trochę później z powrotem na letnie. Z dwojga złego wolę jeździć na zimówkach po suchym i ciepłym, niż na letnich po lodzie. Poza tym znam lepsze sposoby spędzania czasu niż stanie w kolejce po zmianę opon wtedy, kiedy wszystkim to przyjdzie do głowy.

Kiedyś miałem dwa komplety kół, ale stwierdziłem, że w moim przypadku to raczej zawracanie głowy było. Teraz mam tylko jedne felgi.

: środa 14 października 2009, 19:51
autor: zyr
O to ja mam jak shchenka. Od wczoraj na zimówkach. W zasadzie z tych samych powodów.

: środa 14 października 2009, 20:03
autor: ted69
Ja zmienilem w ostatni piatek - i nie bylem jedynym w warsztacie.

: środa 14 października 2009, 20:16
autor: shchenka
A to skoro już tak bajdurzymy w hydeparku to pochwalcie się na czym teraz jeździcie ?

Ja latem mam uniroyal rallye street, a teraz pirelli scorpion ice, czyli raczej takie tańsze oponki, ale jestem z jednych i drugich zadowolony.