(Nie)Zbędna reaktywacja

to głównie miejsce przeznaczone dla Was...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karwdo
Wyjadacz
Posty: 211
Rejestracja: niedziela 02 marca 2014, 12:50

Re: (Nie)Zbędna reaktywacja

Post autor: karwdo » wtorek 10 listopada 2015, 22:55

miklobit pisze: Jak ktoś chce koniecznie zaliczyć kesza albo uważa, że lepszy byle jaki niż żaden to i tak nie będzie atrybutu czytać.
idealnie zestawia się z
miklobit pisze:Ja wyraźnie na swoim profilu http://opencaching.pl/viewprofile.php?userid=1486 napisałem czego oczekuję wobec znalazców. Jak ktoś przeczyta i uszanuje to chwała mu za to. Jak nie uszanuje to trudno - nic więcej poza skasowaniem mu logu "znalezienia" reaktywacji nie zrobię.
Pytanie, kto z Nas w terenie czyta profil założyciela?
Atrybut kesza: np. potrzebny dodatkowy sprzęt, to tak naprawdę wymagania, a nie informacja o samym keszu. Analogicznie proponowany: ZAKAZ REAKTYWACJI. To moja wola, jako założyciela - jasno widoczna w atrybutach... procentowo zdecydowanie więcej ludzi korzysta z atrybutów niż z edycji profilu założyciela (będąc w terenie)!
To naprawdę byłoby spore ułatwienie, nawet w kwestii ewentualnego kasowania logów. "Widziałeś atrybut - ZAKAZ REAKTYWACJI - usuwam Twój log" Prosto, przejrzyście i bez tworzenia będnych konfliktów
miklobit pisze:
Poza tym to musiałby być atrybut właściciela a nie kesza bo jak ktoś ma określone oczekiwania to chyba wobec wszystkich swoich keszy jednakowe.
Nie zgadzam się - masz owna (ciężko raczej z koniecznością reaktywacji) i skrzynkę tradycyjną (tu już problem się pojawia)...pozostaje pytanie, kto czyta profile założyciela w terenie;)

Pytam i nikt nie odpowiedział wprost - raz jeszcze, prosto z mostu:
Czym dla Was różni się pełny serwis (z wymianą rozwalonego pudełka, logbookiem i pisadłem) od reaktywacji?
Czy w tym przypadku, również obowiązuje zasada: "Potrzebny serwis" i "nic mnie więcej nie obchodzi"?


Prosiłbym wprost - bez wyciągu z regulaminów i technicznych możliwości serwisu. Co Ty jako keszer zrobisz jeśli jesteś zadeklarowanym przeciwnikiem reaktywacji, a ktoś właśnie pozbierał do kupy i uzdrowił Twojego kesza?
Krzykacza nie przekrzyczysz! Nawet gdy zakleisz mu usta, puści Ci swój wrzask z odtworzenia. Obrazek
Obrazek

azhag
Wyjadacz
Posty: 240
Rejestracja: wtorek 14 października 2014, 17:43

Re: (Nie)Zbędna reaktywacja

Post autor: azhag » środa 11 listopada 2015, 00:09

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakimś zadeklarowanym przeciwnikiem reaktywacji, choć — jak zaznaczyłem we wcześniejszym poście — w przypadku keszy de facto osieroconych jestem raczej zwolennikiem archiwizacji i założenia nowego kesza, zamiast sztucznego podtrzymywania kesza z jedynie wirtualnym właścicielem. Dlaczego wyjaśniłem wcześniej.

Pełny serwis od reaktywacji różni się po pierwsze faktem odnalezienia oryginalnego kesza. W takiej sytuacji najlepiej wg mnie zrobić ów serwis, aby po prostu zabezpieczyć kesz, + dać "potrzebny serwis" aby w wyraźny sposób powiadomić właściciela o tym, że z keszem coś się stało — coś o treści „kesz zniszczony, zrobiłem naprędce serwis (nowy pojemnik i logbook), w wolnej chwili sprawdź czy wszystko w porządku”.

Co sam bym zrobił po czyimś serwisie mojego kesza? Byłbym wdzięczny, ale przy najbliższej okazji przejechałbym się do kesza sprawdzić czy wszystko jest „po mojemu” (zwłaszcza gdy kesz jest „patentowy”).
Obrazek

p_nowik
Nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: piątek 31 stycznia 2014, 09:40
Podziękował: 3 razy
Otrzymane podziękowania: 4 razy

Re: (Nie)Zbędna reaktywacja

Post autor: p_nowik » środa 11 listopada 2015, 00:33

karwdo pisze: Atrybut kesza: np. potrzebny dodatkowy sprzęt, to tak naprawdę wymagania, a nie informacja o samym keszu. Analogicznie proponowany: ZAKAZ REAKTYWACJI. To moja wola, jako założyciela - jasno widoczna w atrybutach...
chyba nie zupełnie, bo jest to informacja, co jest potrzebne do podjęcia kesza. Jak właściciel zaznacza, że potrzebna jest drabina, to znaczy, że kesz jest wysoko, a nie że właściciel życzy sobie żeby podejmować tylko z drabiny... jak okaże się, że jesteś wyższy niż właściciel, to może uda Ci się z ziemi, możesz też wlecieć lotnią albo spuścić się na linie z helikoptera i też będzie OK ;)
karwdo pisze:
miklobit pisze:
Poza tym to musiałby być atrybut właściciela a nie kesza bo jak ktoś ma określone oczekiwania to chyba wobec wszystkich swoich keszy jednakowe.
Nie zgadzam się - masz owna (ciężko raczej z koniecznością reaktywacji) i skrzynkę tradycyjną (tu już problem się pojawia)...pozostaje pytanie, kto czyta profile założyciela w terenie;)
tu pewnie mogłoby być różnie. czasem może być tak, że jednak będzie zależeć od kesza, bo skrzynkę, którą mam pod domem mogę reaktywować w każdej chwili, ale taką, która jest 500 km od domu już niekoniecznie... wtedy pomoc innego keszera może być potrzebna. Ale nie dodawałbym takiego atrybutu, bo można taką informację zawrzeć w opisie. Mnożenie atrybutów, które nic nie mówią o samym keszu sprawi, że w pewnym momencie atrybuty staną się nieczytelne.
karwdo pisze: Pytam i nikt nie odpowiedział wprost - raz jeszcze, prosto z mostu:
Czym dla Was różni się pełny serwis (z wymianą rozwalonego pudełka, logbookiem i pisadłem) od reaktywacji?
Czy w tym przypadku, również obowiązuje zasada: "Potrzebny serwis" i "nic mnie więcej nie obchodzi"?
Moim zdaniem, jeśli serwis nie zepsuje jakości pierwotnego kesza, to OK. Jeśli trzeba wymienić pudełko i masz akurat odpowiednie - super. Ale jeśli nie masz odpowiedniego rozmiaru pojemnika, nie masz maskowania, to wtedy zaznaczasz "potrzebny serwis". Jak dla mnie przede wszystkim jakość keszy jest ważna, a nie żeby było cokolwiek. Idąc po skrzynkę szukasz konkretnej "sztuki", z jej opisem, atrybutami, itp. Jeśli serwisując kesza nie jesteś w stanie tych cech charakterystycznych skrzynki utrzymać, to zmieniasz kesza i de facto powstaje inny. Pół biedy jeśli właściciel jest aktywny i może zareagować (dostosować opis/samodzielnie zrobić serwis). Ale jeśli właściciel już się nie bawi, to wtedy mamy coraz gorszej jakości kesze i ciągle zajęte dobre miejscówki...
Użytkownicy, którzy podziękowali autorowi p_nowik za post (razem 2):
G0chaJano
Obrazek

Awatar użytkownika
karwdo
Wyjadacz
Posty: 211
Rejestracja: niedziela 02 marca 2014, 12:50

Re: (Nie)Zbędna reaktywacja

Post autor: karwdo » środa 11 listopada 2015, 20:37

;)
Zasady działania znam, ale dzięki za przypomnienie.
Ot zwyczajnie uważam, że atrybut dodatkowy z całą pewnością byłby pomocny. Nie wiem czy to aż tak zamydli czytelność serwisu? Według mni nie;)
Tak czy siak dzięki za mini dyskusję;))))
Krzykacza nie przekrzyczysz! Nawet gdy zakleisz mu usta, puści Ci swój wrzask z odtworzenia. Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lavinka
Forumator
Posty: 981
Rejestracja: czwartek 15 października 2009, 21:48
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

Re: (Nie)Zbędna reaktywacja

Post autor: lavinka » czwartek 19 listopada 2015, 22:23

To ja powiem przewrotnie, że ostatnią rzeczą, jaką sprawdzam w terenie, to atrybut skrzynki. Czytam opis i lepiej, żeby "zakaz archiwi" był wielkimi literami na starcie lub na końcu. Opisy czytam sobie w domu (acz nie mam zwyczaju reaktywować cudzych skrzynek bez wyraźnego pozwolenia właściciela).
sześć zero siedem sześć jeden dwa trzy dwa siedem mejl: lavinka gazetowa
Obrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ